Jak mawiają „reklama dźwignią handlu” i w każdym biznesie ma ona swoje realne odzwierciedlenie.
Również przy prowadzeniu sklepu oświetleniowego w Rzeszowie czy Gdyni jest ona istotą jego funkcjonowania. Nie opłaca się więc jej pomijać przy tworzeniu biznesplanu przedsiębiorstwa. W jaki rodzaj marketingu warto zainwestować? Nieoczywistych wskazówek udzielą Orły Oświetlenia.
Sklep oświetleniowy – pracownicy
Może się to wydawać śmieszna rada w kontekście marketingu np. sklepu oświetleniowego w Warszawie, ale to właśnie Twoi współpracownicy tworzą cały charakter miejsca. Nikt nie lubi przychodzić do punktu handlowego czy usługowego i zastać tam panią ze skwaszoną miną, która tylko zerka na zegarek. Pracownik sklepu oświetleniowego musi być dobrze przeszkolony w zakresie wiedzy o produktach, które sprzedaje, a także z natury być osobą przyjazną i życzliwą. Taka forma prezencji buduje status oraz markę danego sklepu. Klienci chętnie przyjdą po poradę nawet przy zwykłym kupnie żarówki, ponieważ wiedzą, że mogą liczyć na pomoc pracowników.
Prezencja sklepu oświetleniowego z Częstochowy
Słabą reklamą byłoby, gdy sklep oświetleniowy… miał kiepskie lub źle rozplanowane oświetlenie. Większość lokali tego typu włączą wszystkie dostępne na stanie plafony i żyrandole, może więc pójść w trochę inną stronę. Postaraj się o ciekawą ekspozycję, w której zapalone będą tylko pojedyncze lampki, dające efekt domowej atmosfery, a nie oświetlenia rodem z plantacji szybkorosnących truskawek. Ciekawym pomysłem może też być rozplanowanie iluminacji świetlnej na ścianie, na którą złożą się różnokolorowe lampy. Pomysłów na pozytywny wyróżnik jest wiele – wystarczy poeksperymentować.
Sklep oświetleniowy w Internecie
Spokojnie, w tym akapicie nikt nie będzie namawiał Cię do założenia sklepu internetowego. Co nie oznacza, że wirtualna sieć ma nie wiedzieć o najlepszych akcesoriach oświetleniowych w okolicy. Strona internetowa oraz profil w mediach społecznościowych to obecnie absolutne minimum. Zachęcaj klientów do ich odwiedzania, zostawiania komentarz o sklepie oraz ocen lub gwiazdek. Mają one znaczenie dla potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami. Są również podstawą do osiągnięcia tytułu Orła Oświetlenia, czyli wyróżnienia w największym, internetowym plebiscycie. Zdobycie miana laureata nie jest trudne, wystarczy uzyskać minimalną średnią ze wszystkich ocen, dostępnych w sieci, na poziomie ośmiu punktów (z 10 możliwych).
Najlepsza trójka w danym powiecie lub mieście staje na podium i może cieszyć się z lepszego wyszukiwania ich firmy w witrynie Google. Udział w plebiscycie jest darmowy, możesz więc bezpłatnie przekonać się jak oceniają Cię klienci. Płatne są jedynie materiały marketingowe (dostępne tylko dla wyróżnionych), takie jak: tabliczka ze szkła akrylowego, list gratulacyjny oraz dyplom (najwyższa jakość wykonania z profesjonalnej drukarni), a nawet elektroniczne logo, które możesz umieścić na wizytówce zakładowej czy stronie internetowej firmy.