Trening w zimie - jaki wysiłek fizyczny jest najlepszy w tym okresie?

Trening w zimie - jaki wysiłek fizyczny jest najlepszy w tym okresie?

Nie ma wątpliwości, że aktywność fizyczna zimą jest rzadsza niż w okresie wiosenno-letnim . Pogoda w kratkę, niska temperatura i krótki dzień sprawiają, że łatwiej znaleźć wymówkę przed wykonaniem treningu, a nawet i samym spacerem. Jaki wysiłek fizyczny jest najlepszy w tym okresie?

Wyznacz cel i znajdź motywację

Sezon jesienno-zimowy to dla wielu amatorów okres odpoczynku od regularnych treningów. Powrót następuje dopiero na wiosnę. Niestety to zła taktyka. Chodne pory roku nie powinny być wymówką przed uprawianiem sportu.

Zimą również można trenować. Wystarczy tylko odpowiednio zorganizować czas i wybrać taki rodzaj aktywności fizycznej, kry nie jest zależny od warunków pogodowych. Kluczem do sukcesu jest oczywiście cel i motywacja. Zacznij od określenia celu.

Czy chcesz schudnąć, czy po prostu utrzymać obecną sylwetkę? A może zależy Ci na wyrzeźbieniu ciała? Pamiętaj, aby był on realny. Następnie znajdź motywację. Kup nowy strój, buty albo sprzęt np. bieżnię, orbitrek czy sztangę z obciążeniem. Dzięki temu łatwiej Ci będzie trenować. Następnie wybierz rodzaj treningu. Zastanów się czy chcesz wykonać w domu, a może na dworze?

Nie bój się treningu na dworze

Wiele osób rezygnuje z treningów w okresie jesienno-zimowym ze względu na niską temperaturę oraz pogodę w kratkę. Powodem jest m.in. obawa przed złapaniem infekcji, a także obawia przed uczuciem dyskomfortu związanym z zimnem. Nic bardziej mylnego. Nawet jeśli na dworze jest chłodno czy pada deszcz, nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.  Niska temperatura wcale nie wpływa negatywnie na organizm.

Po pierwsze, spalasz więcej kalorii niż podczas treningu wykonywanego w domy czy ciepłych miesięcy, ponieważ organizm musi utrzymać stałą temperaturę ciała dzięki termoregulacji. W efekcie potrzebuje więcej energii, aby ogrzać ciało. Zleca się jednak, aby z treningów na dworze zrezygnować, gdy temperatura sięga -15 stopni Celsjusza.

Po drugie, zimowy trening na dworze wzmacnia odporność. Niska temperatura pozytywnie wpływa na wydolność płuc. Także nie rezygnuj z biegania ani jazdy na rowerze czy spacerów zimą. Pamiętaj tylko o odpowiednim stroju. Najlepiej sprawdzą się przeznaczone do konkretnej dyscypliny sportowej. Wystarczy odwiedzić sklep sportowy i obsługa Ci z pewnością pomoże.

Wybierz sporty zimowe

W okresie zimowym koniecznie postaw na sporty zimowe, które zapewniają mnóstwo atrakcji. Nie musisz być profesjonalistą. Spokojnie wystarczy czysta amatorszczyzna. Jeśli masz dzieci, koniecznie zabierz je na łyżwy. To będzie doskonały trening połączony ze świetną zabawą.

Warto również wybrać się na wycieczkę w góry, aby pozjeżdżać na nartach oraz snowboardzie. Takie szaleństwo na stokach to bez wątpienia najpopularniejsza forma sportów zimowych. Nie ma nic lepszego niż połączenie przyjemności z ruchem.

Godzinna jazda pozwoli Ci spalić nawet do 700 kalorii! Nie zapomnij tylko o solidnej rozgrzewce, aby uniknąć problemów. Możesz również wybrać sztuczny stok, jeżeli ferie zimowe w górach są niemożliwe.

Pomocy merytorycznej podczas tworzenia artykułu udzielił nam blog fitness FitRepublic.pl.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

KOMENTARZE

PRZECZYTAJ JESZCZE