Social media w biznesie - czy warto inwestować i od czego zacząć?

Social media w biznesie - czy warto inwestować i od czego zacząć?

Wyszukiwarka Google to nie jedyny kanał marketingowy, jakim możesz dotrzeć w internecie do nowych odbiorców. Równie dobre – i zarazem świetnie się z nią uzupełniające – są media społecznościowe. Dlaczego warto w nie zainwestować i od czego zacząć? O tym poniżej!

Główne zalety obecności w social media

Media społecznościowe mają to do siebie, ze wiele osób spędza w nich większość swojego czasu. Jeśli Twoja marka także tam jest, masz szansę, że natkną się na nią zarówno obecni klienci, jak i ich znajomi lub po prostu osoby o zainteresowaniach do nich zbliżonych. A to przynosi co najmniej dwie korzyści. Po pierwsze pomaga w budowaniu marki, po drugie zaś – zawsze jest szansą na sprowokowanie do zakupów.

Jednocześnie systemy reklamowe funkcjonujące na platformach social media sprawiają, ze łatwo docierać do świetnie stargetowanych grup odbiorców, dając w tym zakresie nieco inne możliwości, niż opcje targetowania dostępne w wyszukiwarkach.

Dlaczego przyda się agencja social media?

Choć platformy takie, jak Facebook czy Instagram dają sporo możliwości promowania marki, to jednak istnieją także i ryzyka. Przede wszystkim nieumiejętnie prowadzenie profilu może prowadzić do… zwykłego marnowania czasu. Osobną kwestią jest to, że w razie jakichkolwiek problemów w kontaktach z niezadowolonymi klientami, konieczne jest bardzo ostrożne prowadzenie komunikacji – tak, aby uniknąć eskalacji konfliktu, co w przypadku dużych społeczności mogłoby być trudne do opanowania.

Właśnie dlatego warto korzystać z profesjonalnej pomocy. Dobra agencja social media zazwyczaj ma zarówno doświadczonych pracowników, jak i zestaw odpowiednio skonfigurowanych narzędzi wspierających w monitoringu marki. Gdy więc ona bierze na siebie prowadzenie fanpage na Facebook, można liczyć nie tylko na uniknięcie problemów, lecz również na dużo szybsze budowanie społeczności i… sprawienie, że ta społeczność będzie odpowiednio dobrana. Odpowiednio, czyli w sposób, który sprzyja realizowaniu efektów biznesowych i nie stanowi tylko i wyłącznie dużej liczby polubień profilu.

Social media – od czego zacząć i jakie kanały wybrać?

Przede wszystkim od wybrania… celu. To do niego powinna być dopasowana nie tylko strategia działań w mediach społecznościowych, lecz nawet dobór samych mediów. Mediów i… kanałów. W końcu SM to nie tylko Facebook.

W ramach marketingu w social mediach można działać zarówno na samym profilu, jak i na grupach. Czasem sprawdza się tez przemyślana interakcja z innymi profilami, natomiast niemal zawsze warto tez sięgnąć po kampanie płatne – przy czym zawsze powinny być one dobrze skonfigurowane, aby uniknąć przepalania budżetów. Bo owszem, social media dają ogromne szanse, ale to jak z przysłowiowym młotkiem – trzeba wiedzieć gdzie i jak uderzyć.

A wspomniane inne platformy, niż tylko Facebook? Tych jest wiele. Te największe to oczywiście Instagram, Youtube, czy rosnący siłę TikTok. Są jednak i inne, które mogą się przydać w konkretnych branżach, jak chociażby Pinterest dla branży wnętrzarskiej i odzieżowej, czy LinkedIn dla części firm działających w obszarze B2B.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE