GDDKiA podsumowuje koniec roku na budowie autostrady A1

GDDKiA podsumowuje koniec roku na budowie autostrady A1 Fot. GDDKiA

Bardzo pracowicie i efektownie zakończył się rok 2020 na budowie autostrady A1 w Łódzkiem. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych, będąca komunikacyjnym kręgosłupem kraju i najistotniejszym szlakiem na osi północ – południe.

Ostatnie trzy dni przyniosły radykalne zmiany i poprawę warunków podróżowania po budowanej autostradzie A1.

- w poniedziałek 28 grudnia zlikwidowane zostało jednopoziomowe skrzyżowanie na węźle Piotrków Trybunalski Zachód (A1/S8). Oznacza to, że jadący z Warszawy w kierunku Katowic mogą płynnie (bez konieczności pokonania tymczasowego ronda) włączać się do ruchu na budowanej autostradzie A1.

- wczoraj, tj. 30 grudnia, zlikwidowane zostało tymczasowe rondo pełniące funkcję węzła Piotrków Trybunalski Południe (A1/DK74j).

- Oznacza to likwidację największego „wąskiego gardła” na całej budowie A1 niemal trzy miesiące przed planowanym terminem. Kierowcy jadący trasie północ – południe i w przeciwnym kierunku kierują się na wprost, bez konieczności uciążliwego manewrowania. To samo dotyczy poruszających się między Piotrkowem Trybunalskim i Bełchatowem – mówi Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału GDDKiA.

- dziś (31.12) oddano do dyspozycji kierowców pierwszy 4 kilometrowy odcinek nowej jezdni betonowej na odc. „B” – Piotrków Trybunalski – Kamieńsk. Dotyczy to fragmentu trasy od Piotrkowa w kierunku południowym. Oznacza to również, że od tej chwili łączna długość nowej jezdni, z której korzystają  już kierowcy, to 61 km. Całkowita zaś długość budowanej autostrady od węzła Tuszyn do węzła Częstochowa Północ liczy 81 km.

Więcej o:
autostrada a1 a1 podsumowanie budowa gddkia autostrada postęp prac
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE