Od początku 2023 roku mieszkańcy miasta Radomska oraz gminy Radomsko mogą korzystać z bezpłatnych przewozów komunikacją miejską. W ciągu pięciu miesięcy od 1 stycznia do 31 maja wydano 5728 nowych kart elektronicznych dla pasażerów, którzy teraz mogą korzystać z bezpłatnych przewozów.
Ta liczba obejmuje mieszkańców miasta Radomska oraz gminy Radomsko i stanowi znaczący wzrost w dostępie do komunikacji miejskiej.
Ponadto posiadacze 1300 kart, którzy dotychczas płacili za przejazdy, dokonało ich aktualizacji, po uzyskaniu uprawnienia do karty bezpłatnej. Tym samym ilość nowych pasażerów korzystających z bezpłatnych przewozów sięgnęła 7028 osób i stale rośnie.
Wielu mieszkańców, którzy wcześniej korzystali z różnych biletów (ulgowych czy miesięcznych), teraz mogą podróżować całkowicie bezpłatnie.
Jeszcze 330 kart elektronicznych przygotowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne czeka już w wyznaczonych punktach obsługi na pasażerów, którzy wcześniej złożyli potrzebne wnioski. To ważne, by je odebrać, bo od lipca przestaną obowiązywać tymczasowe zaświadczenia uprawniające do przejazdów bezpłatnych.
Punkty Obsługi Klienta MPK to:
1. Punkt MPK przy ul. Narutowicza 59:
- we wszystkie dni robocze w godzinach 9.00-14.00.
2. Punkt UM Radomsko (przy ul. Tysiąclecia 5):
- we wtorki: 9.00-17.00.
- w piątki: 9.00-15.00.
- pozostałe dni robocze: 8.00-15.00.
MPK zachęca wszystkie osoby, które są uprawnione do bezpłatnych przewozów, ale jeszcze nie złożyły wniosku, do skorzystania z możliwości wyrobienia karty elektronicznej w Punkcie Obsługi Klienta. Korzystanie z bezpłatnej komunikacji jest korzystne dla mieszkańców, ale także dla środowiska. Zwiększenie liczby pasażerów oznacza mniejszy ruch pojazdów osobowych w centrum miasta, a tym samym mniejszą emisję spalin.
- Bezpłatna komunikacja miejska w Radomsku już przyniosła znaczne korzyści dla mieszkańców poprzez poprawę dostępności transportu publicznego. Miasto Radomsko wraz z miejską spółką MPK dążą do ciągłego rozwoju świadczonych usług poprzez stałą wymianę i uzupełnianie floty pojazdów, poprawę infrastruktury zapewniającej pasażerom bezpieczeństwo, wygodę i ekologiczne rozwiązania, a także systematyczne dopasowywanie tras oraz rozkładów do potrzeb mieszkańców – informuje radomszczański magistrat.