ZUS zachęca do ograniczenia wizyt w placówkach

ZUS zachęca do ograniczenia wizyt w placówkach

Oddziały Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w województwie łódzkim, zwracają się do swoich klientów z prośbą o ograniczenie wizyt w placówkach ZUS. W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej, wysłać maila lub skorzystać z portalu PUE ZUS.

W związku z działaniami profilaktycznymi, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, zwracamy się do klientów ZUS z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach Zakładu. Dodatkowo, w dniach 16 i 23 marca sale obsługi klienta w ZUS będą pracowały w godzinach od 8.00 do 15.00.

Jednocześnie dyrekcja oddziałów ZUS uprzedza, że jeżeli zajdzie taka potrzeba, rozważane będzie zawieszenie obsługi klientów w jednostkach oddziału.

W związku z zaleceniami sanepidu, by unikać dużych skupisk ludzi, również w salach obsługi w ZUS nie może przebywać jednocześnie zbyt wiele osób, w związku z tym ograniczamy wstęp do placówki do kilku osób jednocześnie.

- W placówkach Zakładu pojawiły się skrzynki, w których można zostawić dokumenty i wnioski. Zachęcamy do zostawiania w nich dokumentów, by nie narażać się na bliski kontakt z innymi osobami - mówi Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik ZUS.

Zawieszono także przyjmowanie klientów podczas dyżurów kadry kierowniczej oddziałów w ramach skarg i wniosków. Zawieszone zostały też szkolenia, będą przesunięte będą na inny termin.

W przypadku potrzeby kontaktu można korzystać z informacji telefonicznej – numer tel. 22 560 16 00.  Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 18.00. Można korzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych cot@zus.pl.

Kontakt możliwy jest także za pośrednictwem usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Więcej informacji na temat kontaktu online pod tym adresem.


Kontakt telefoniczny z ZUS

Dzwoniąc pod numer infolinii ZUS, tel. 22 560 16 00, w dni robocze w godz. od 7:00 do 18:00,  po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy w zależności od sprawy, którą chcieliśmy wyjaśnić: 1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA, 2 - Renty i emerytury, 3 – Zasiłki, 4 - Informacje dla ubezpieczonych, 5 - Informacje dla płatników, 7 - Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności, 9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.

Więcej o:
koronawirus koronawirus radomsko zus zus radomsko
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE