Od północy ruszyły zapisy na szczepienie przeciw COVID-19 osób z rocznika 1941 i z roczników niższych. Termin można zarezerwować przez internet, telefon lub w punkcie szczepień. Zainteresowanie już jest ogromne. Pojawiły się pierwsze problemy. Tuż po północy na stronie szczepimysie.pacjent.gov.pl pojawił się komunikat o przerwie technicznej. „Przepraszamy, formularz zgłoszenia chęci szczepienia przeciw COVID-19 jest aktualnie niedostępny. Trwają prace serwisowe. Dostępność formularza zostanie wkrótce przywrócona” - można było przeczytać na stronie.
- To nie jest wcale tak proste, aby się zapisać na szczepienie - opowiada nam w rozmowie telefonicznej pan Marian, 84 mieszkaniec Radomska.
Senior z Radomska zadzwonił bezpośrednio do punktu szczepień.
- Patrzyłem na zegarek dzwoniłem przez prawie 2,5 godziny, bez przerwy. Gdy się dodzwoniłem z ciekawości zapytałem dlaczego tak trudno jest się dodzwonić, Pani po drugiej stronie słuchawki grzecznie odpowiedziała: co mam zrobić, jak jestem tylko jedna do zapisów. Ile będzie takich osób, które po pierwszych niepowodzeniu odpuszczą - zastanawia się nasz rozmówca.
- Opłacało się „wisieć” na słuchawce – dodał żartobliwie.
Przypominamy: Jak się zapisać na szczepienie?
Seniorzy mogą zarejestrować się na szczepienie na trzy sposoby: telefonicznie, przez internet lub w punkcie szczepień.
Aby zarejestrować się telefonicznie, należy skontaktować się z całodobową i bezpłatną infolinią dostępną pod numerem 989. Jednak u niektórych operatorów ten numer nie działa i należy wpisać cały: 22 62 62 989. W trakcie rozmowy będzie można wybrać termin i miejsce szczepienia w okolicy miejsca zamieszkania pacjenta. Można jednak wybrać inne miejsce, posługując się wyszukiwarką.
Senior może również skontaktować się bezpośrednio z wybranych punktem szczepień i tam się zapisać. Lista takich miejsc dostępna jest również na stronie www.gov.pl/web/szczepimysie/punkty-szczepien.