Od 4 marca będzie można składać wnioski o wydanie dowodów osobistych z warstwą elektroniczną.
Niemal 1,5 milionom osób w tym roku kończy się ważność dowodu osobistego. Ci, którzy wniosek o nowy dowód złożą 4 marca i później, dostaną e-dowód, czyli dokument z warstwą elektroniczną. Jak będzie można o niego wnioskować? W urzędzie i online.
Jeśli w najbliższych dniach chcesz złożyć wniosek o dowód, zrób to możliwie jak najszybciej. Jeśli chcesz to zrobić przez Internet, zrób to teraz. Od początku dnia w środę (27 lutego) czasowo wyłączona zostanie ta możliwość. Ponownie uruchomiona zostanie 4 marca. To konieczne. Wdrożenie e-dowodów wymaga technicznych prac serwisowych.
Co i jak zrobić?
Jeśli wniosek o nowy dowód chcesz złożyć jeszcze dziś – we wtorek 26 lutego – masz czas do godz. 23.59. Później – do 4 marca – zostanie Ci już tylko wizyta w urzędzie. Składając wniosek – pamiętaj, aby go prawidłowo uzupełnić.
WAŻNE: Jeśli Twoje zdjęcie będzie nieprawidłowe, urząd wezwie Cię do uzupełnienia wniosku (dostarczenia nowego zdjęcia). Dostaniesz wówczas wiadomość na swoją skrzynkę na ePUAP. Nie zwlekaj, możliwie szybko prawidłowo uzupełnij wniosek. Zrób to najpóźniej do piątku 1 marca do godz. 11.30. Jeśli nie zrobisz tego w tym terminie, wniosek o dowód będziesz musiała/musiał złożyć ponownie.
Jeśli chcesz wiedzieć, czy urząd wezwał Cię do uzupełnienia wniosku, a nie sprawdzasz regularnie swojej skrzynki na ePUAP, możesz dostać powiadomienie także na swoją prywatną skrzynkę e-mail. Wymaga to zmian w ustawieniach skrzynki na ePUAP.
W piątek 1 marca, od godziny 11.30, nastąpi przerwa techniczna w działaniu Rejestru Dowodów Osobistych w Urzędzie Miasta w Radomsku.
- Oznacza to, że od tego momentu do końca godzin otwarcia urzędu, nie będzie możliwości załatwienia spraw dotyczących dowodów osobistych, w tym złożenia wniosku o dowód osobisty oraz wydania dowodu osobistego, a także zgłoszenia utraty dowodu - informuje UM w Radomsku.