W Radomsku przedszkolaki wkraczają w XXI wiek

W Radomsku przedszkolaki wkraczają w XXI wiek Fot. Archiwum placówki

Projekt „Przedszkolaki wkraczają w XXI wiek - monitor interaktywny, nowe technologie w przedszkolu” to projekt realizowany w Przedszkolu nr 4 w Radomsku.

Zadania  i  cele  projektu zostały  zrealizowane w Publicznym  Przedszkolu  Nr 4 „Pod  Zielonym Ludkiem” w Radomsku przy ul.  Kołłątaja 12.

Przed polskimi przedszkolami, szkołami otwierają się nowe perspektywy. Najnowsze technologie dają możliwość optymalizacji  procesu uczenia się i nauczania oraz ciekawej zabawy. Znakiem naszych  czasów jest błyskawiczny rozwój nowych technologii. Dla przedszkolaków, uczniów z tzw. pokolenia cyfrowego, nowe  technologie to  nieodłączna część otaczającego świata. Wystarczy zaobserwować jak często i chętnie sięgają po przenośne urządzenia do odtwarzania muzyki, korzystają z komputerów i  internetu, komunikują się za pomocą telefonów komórkowych. Umiejętne  zastosowanie nowoczesnych narzędzi na zajęciach może  przynieść wiele  korzyści. Kluczem do sukcesu wydaje się być połączenie tradycyjnych metod nauczania z najnowszymi zdobyczami w  dziedzinie  edukacji cyfrowej. Dzięki temu nauczanie jest nie tylko bardziej  efektywne, ale też  efektowne, a zabawy są ciekawe i atrakcyjne, a także pouczające.

Przedszkole nr 4 postanowiło zastosować w procesie kształcenia dziecka od  najmłodszych jego lat monitor interaktywny. W tego typu przedsięwzięciach brakuje  wsparcia. Barierą okazują  się  pieniądze. Jednak  po  długich  staraniach udało się  pozyskać  środki finansowe od  sponsorów, które placówka przeznaczył na zakup monitora interaktywnego z komputerem, laptopa, głośnika ze zdalnymi mikrofonami, wizualizera, robota interaktywnego „Jimu” z tabletem, drukarki kolorowej  wielofunkcyjnej - skaner, ksero kolorowe.

Monitor interaktywny to rewelacyjne  narzędzie  dydaktyczne umożliwiające aktywną  prezentację różnorodnych treści. Wykorzystanie  monitora  interaktywnego sprawia, że dzieci  są  bardziej skoncentrowane i kreatywne, lepiej współpracują z  nauczycielem, wzrasta ich motywacja do nauki. Natomiast za sprawą  dobrej jakości  oprogramowania: „Ediba”,  „Tablice multimedialne  dla  przedszkolaków”, „ Squla”, „Tablit”, „Multiplansze dla przedszkolaków”, monitor  interaktywny staje się czymś więcej  niż kolejną  nowinką  technologiczną. Nauczyciele otrzymują możliwość  prezentowania i ćwiczenia materiału w bardziej atrakcyjny i dynamiczny sposób. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem nowych  technologii rozbudzają chęć samodzielnego pogłębienia wiedzy oraz  programowania. Dzięki temu, dzieci poznają nowe sposoby zdobywania  wiedzy. Uczą się prawidłowego korzystania z osiągnięć  cywilizacji . Sprzęt  ten  będzie służył  placówce wiele lat oraz  sprawiał dzieciom wiele radości. Inicjatorem i wykonawcą tego projektu jest  nauczyciel mgr Tomasz Gaik.

Przedszkole nr 4  w Radomsku dziękuje za wkład  finansowy firmom: JYSK, BALL  Packaging Europe, TED – Dąbrowski , MET-PRIM Sp. z o.o., LAURA  Sp. c. Kusiński  Krzysztof Kusińska Paulina, Centrum Usług Wspólnych.

Info: Publiczne Przedszkolenr 4

Więcej o:
przedszkole nr 4 wsparcie monitor komputer laptop edukacja cyfrowa
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE