W Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Dobryszycach odbyły się warsztaty edukacyjne dla uczniów klasy ósmej zorganizowane we współpracy z Powiatowym Rzecznikiem Konsumenta, Michałem Sewerynkiem. Celem spotkania było zwiększenie świadomości młodzieży na temat ich praw jako konsumentów oraz rozwijanie umiejętności krytycznego podejmowania decyzji zakupowych.
Podczas prezentacji uczniowie dowiedzieli się, jakie przysługują im prawa w przypadku zakupu wadliwego produktu oraz jak przeciwdziałać niekorzystnym praktykom handlowym.
Ważnym elementem warsztatów było omówienie zagrożeń związanych z zakupami ,w tym przez Internet oraz podanie wskazówek, na co zwracać uwagę przy podpisywaniu umów.
- Warsztaty były cenną lekcją, która pozwoliła młodzieży lepiej zrozumieć swoje prawa jako konsumentów i nauczyć się świadomego podejmowania decyzji zakupowych. To niezwykle wartościowe doświadczenie wzbogaciło uczniów nie tylko o wiedzę, ale także o umiejętności praktyczne, które mogą okazać się pomocne w przyszłości – poinformowała Łucja Przerada, która zorganizowała spotkanie.
W drugiej części spotkania uczniowie wzięli udział w praktycznych zajęciach, podczas których pisali przykładowe reklamacje wadliwych produktów. Pan Rzecznik indywidualnie analizował każdą reklamację, pokazując, co należy skorygować, aby spełniała wszystkie wymogi formalne. Dzięki tej formie, uczniowie zdobyli nie tylko wiedzę teoretyczną, ale i praktyczne umiejętności przydatne w codziennym życiu.