Twoja oferta musi być dostrzeżona przez internautę jak najszybciej. Wiemy, jak to zapewnić!

Twoja oferta musi być dostrzeżona przez internautę jak najszybciej. Wiemy, jak to zapewnić!

Pośród wszystkich przemian, jakim ulega nasze codzienne życie wraz z rozwojem techniki i wzrostem oczekiwań konsumentów, do najważniejszych należy rosnąca rola, jaką odgrywa czas. Dotyczy to w zasadzie każdego aspektu – nie tylko sposobu realizacji usługi czy dostarczenia towaru, ale nawet pozyskiwania informacji o nim. Prawie nikt nie ma dziś ochoty na to, by na wyszukiwanie interesującego nas artykułu poświęcać więcej niż dosłownie kilka chwil.

Kto pierwszy, ten lepszy! Pozycjonowanie to niezawodny sposób

Miejsce, w którym wszyscy zasięgamy informacji na każdy interesujący nas w danym momencie temat, jest jedno: wyszukiwarka Google. Wzrost szybkości transferu i powszechny dostęp do sieci, jakim niemal w każdym miejscu może cieszyć się posiadacz współczesnego telefonu sprawia, że przyzwyczailiśmy się do uzyskiwania odpowiedzi na każde zapytanie w mgnieniu oka. Nie inaczej jest z nabywaniem wszelkich usług i wyrobów. Nawet jeśli początkowo chcemy jedynie dowiedzieć się co oferuje nam rynek, propozycje, które od razu ukażą się naszym oczom mają oczywistą przewagę nad pozostałymi i z dużym prawdopodobieństwem to właśnie do nich wrócimy by dokonać zakupu.

Dlatego właśnie pierwsza strona wyników wyszukiwań jest polem zaciętej walki pomiędzy wieloma rywalizującymi w danej dziedzinie podmiotami. Już wiele lat temu zauważono, jak bardzo różni się widzialność pierwszych trzech wyników od pozostałych. Wraz ze wzrostem roli urządzeń mobilnych pola najbardziej skutecznej ekspozycji ulegają pewnym zmianom, kluczowy czynnik pozostaje jednak taki sam. Im wyżej jesteśmy, tym większa jest szansa na to, że zostaniemy dostrzeżeni. Spadnięcie poza pierwszą stronę sprawia zaś, że możemy liczyć jedynie na niewielką garstkę wyjątkowo cierpliwych użytkowników sieci. Pozycjonowanie stron niezmiennie jest więc jednym z najważniejszych zadań, jakie wiążą się z promocją dowolnej oferty. Oprócz niego możemy jednak skorzystać także z reklam Google Ads, czyli tych wyświetlanych obok wyników organicznych. Ich największą zaletą jest bardzo krótki czas, w którym przynoszą one wymierny efekt. Wielu zastanawia się więc, czy nie lepiej postawić tylko na nie.

Pozycjonowanie czy Google Ads? Rozwiejmy wątpliwości

Wywalczenie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania wymaga szeregu działań, którymi koniecznie muszą zająć się fachowcy. Obecnie robot Google analizuje strony bardzo dokładnie, poza treściami przyglądając się ich konstrukcji i wygodzie korzystania, a także badając prowadzące do nich hiperłącza i wartość witryn, na których się znajdują. Nie da się zyskać zaufania wyszukiwarki szybko – trzeba na to poczekać przynajmniej kilka miesięcy.

Skorzystanie z reklam Google Ads, których obsługę, tak jak pozycjonowanie, oferuje np. agencja IN, wydaje się więc znakomitą alternatywą. Istotnie, jest to, pod warunkiem kompetentnej obsługi konta (dlatego to również warto pozostawić fachowcom) narzędzie nader skuteczne, zwłaszcza, że koszt generowany jest przez kliknięcie, a nie wyświetlenie. Najlepsze efekty przyniesie jednak jedno i drugie. Dobrze zoptymalizowana strona pozwala podnieść wynik jakości, a więc efektywność promocji. Kolejny aspekt, to zwielokrotnienie miejsc ekspozycji naszej oferty, co wpływa na jej postrzeganie przez spieszącego się odbiorcę. Część z nich odruchowo unika reklam, dużo większym zaufaniem darząc wyniki wyszukiwania – koniecznie musimy więc być obecni także tam.

źródło: inpozycjonowanie.pl

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE