Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
Radomszczanka dostała SMS-a z PGE o wyłączeniu prądu. Było to oszustwo! - Radomsko24.pl

Radomszczanka dostała SMS-a z PGE o wyłączeniu prądu. Było to oszustwo!

Radomszczanka dostała SMS-a z PGE o wyłączeniu prądu. Było to oszustwo! Fot. pixabay.com

W poniedziałek, 27 czerwca 2022 r. mieszkanka Radomska otrzymała wiadomość SMS, informującą o zadłużeniu wobec PGE. Z wiadomości wynikało, że jeśli natychmiast nie ureguluje zadłużenia, nastąpi wyłączenie energii elektrycznej.

- Z wiadomości wynikało, że moje zadłużenie jest minimalne, bo zaledwie nieco ponad 3 złote. Przeczytałam, że jeśli nie ureguluję tej kwoty, to w tym tygodniu nastąpi wyłączenie energii elektrycznej w moim mieszkaniu. Była nawet podana dokładna data odcięcia prądu – mówi radomszczanka.

W wiadomości podany był link do dokonania opłaty.

- Zdenerwowałam się, że z powodu tak minimalnego zadłużenia mogę zostać pozbawiona prądu. Odruchowo weszłam w link i chciałam szybko wykonać przelew. Na całe szczęście w wykazie dostępnych banków, bank w którym posiadam konto był nieaktywny. Nie wpisałam zatem żadnych loginów, czy haseł i ostatecznie nie zrobiłam przelewu – zauważa nasza rozmówczyni.

Wiadomość była wiarygodna, ponieważ zawierała prawdziwy numer na infolinię PGE.

- Zadzwoniłam, bo chciałam się zapytać, w jaki sposób mogę wykonać przelew, skoro mój bank jest nieaktywny. Na infolinii usłyszałam, że PGE nie wysyłała do mnie żadnego SMS-a i że wszystkie moje faktury są uregulowane. Usłyszałam również, że była to próba wyłudzenia pieniędzy oraz otrzymania dostępu do mojego konta i że PGE zgłosi sprawę na policję – mówi radomszczanka.

Numer telefonu z którego został wysłany SMS to: 451 549 453.

- Mam nadzieję, że moja historia przestrzeże ludzi przed takimi próbami wyłudzenia pieniędzy przez oszustów. Ja staram się zawsze uważać, ale ta informacja była tak wiarygodna, że niewiele brakowało, a mogłabym stracić pieniądze – podkreśla kobieta.

Więcej o:
radomsko pge fałszywy sms oszustwo
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE