Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
Pylony reklamowe – poradnik o tym, jak stworzyć skuteczny pylon reklamowy - Radomsko24.pl

Pylony reklamowe – poradnik o tym, jak stworzyć skuteczny pylon reklamowy

Pylony reklamowe – poradnik o tym, jak stworzyć skuteczny pylon reklamowy

Pylony reklamowe to nie tylko te cenowe, widoczne przy zjazdach na stację benzynową eksponujące cennik paliw. Istnieje wiele odmian pylonów, są na przykład pylony dojazdowe, firmowe, pylon w formie witacza, czy ten dla najemców.

Pylony reklamowe są najczęściej utożsamiane z pylonami cenowymi, charakterystycznymi i ważnymi dla branży paliwowej, a nie jest to przecież jedyny rodzaj pylonów. Nie powinno się więc ograniczać wyłącznie do tej reklamy, zwłaszcza że wykorzystanie jej w swojej komunikacji dla swojej marki czy firmy może okazać się niezwykle korzystne, także w kontekście finansowym – w sytuacji, w której pylon reklamowy bezpośrednio wpływa na zwiększenie sprzedaży oraz finalnie dochodu przedsiębiorstwa. 

Pylony reklamowe ogranicza tylko i wyłącznie wyobraźnia!

Brak znajomości pylonów reklamowych – błędem podstawowym

Ogromnym błędem jest wąskie postrzeganie pylonów reklamowych i tak jak w większości przypadków błędy wynikają z niewiedzy lub braku świadomości. Tak dzieje się również w tej sytuacji. Mamy  problem z wyróżnieniem i rozróżnieniem nawet nie wszystkich, ale nawet podstawowych form reklamy. Sama reklama pojmowana jest najczęściej jako synonim spotu telewizyjnego, czy artykułu prasowego. Aktualnie za po prostu „reklamę” uznaje się wszelkie treści w internecie, które przecież mają swoją konkretną, specjalistyczną nazwę np.: banerowa, produktowa, typu pop-up, artykuły sponsorowane itp. Nic dziwnego więc, że problem z rozróżnieniem pylonów reklamowych jest tak powszechny. Zwłaszcza że jest to temat obcy dla większości osób spoza branży reklamowej. 

Wąskie postrzeganie pylonów reklamowych 

Poza tym, że istnieje głęboki problem z rozróżnianiem odmian pylonu reklamowego, to dodatkowo wiele osób uznaje, że jest to zawsze prostokątny, pionowy słup. Nic bardziej mylnego! Pylony reklamowe mogą przybrać niemal dowolną formę. Obecne możliwości technologiczne dostępne na wyciągnięcie ręki – wykorzystywane właściwie już przez każdego profesjonalnego producenta reklam, umożliwiają stworzenie takiego pylonu, jaki tylko graficy we współpracy z technikami są w stanie zaprojektować – a więc ogranicza nas wyłącznie wyobraźnia!

Wyjdź poza schemat – zaprojektuj wyjątkowy pylon reklamowy 

Projektując pylon reklamowy, nie powinno się bazować na powszechnie wykorzystywanych rozwiązaniach, ponieważ w efekcie powstanie kolejny, niczym niewyróżniająca się reklama zewnętrzna. W dodatku nieskuteczna. Oczywiste jest, że klient, decydując się na dane rozwiązanie reklamowe, dąży do tego, by było ono atrakcyjne i zauważalne w przestrzeni publicznej i w konsekwencji przynosiło zysk, nawet niekoniecznie czysto finansowy. Nudny, zwyczajny i banalny pylon reklamowy nie zwraca na siebie uwagi – a więc nie przyciąga klientów, skutkiem czego nie buduje rozpoznawalności czy świadomości marki lub firmy, nie buduje pozytywnych skojarzeń z marką lub firmą –  nie tworzy jej pozytywnego wizerunku. Reklama więc nie działa. Nie takiego efektu chce przecież klient. Sukces klientowi może zapewnić tylko odpowiednio dobrana forma pylonu reklamowego. Podczas procesu projektowania należy wyjść poza schemat, sięgnąć po nietypowe, ciekawe rozwiązania, wykorzystać dostępną technologię, ale przede wszystkim wysłuchać klienta. Nie chodzi tylko o bezwiedne podążanie za wizją klienta, którą często nie jest osadzona w realiach produkcji reklam, natomiast zabierając się za sam projekt, trzeba dokładnie poznać klienta, jego branżę, wizję, poznać asortyment oferowanych usług czy produktów, potrafić określić jego mocne i słabe strony oraz pozycję wśród konkurencji. 

Sky is the limit – ogranicza nas tylko wyobraźnia

Ta cała wiedza będzie niezwykle pomocna przy następnym etapie produkcji pylonu reklamowego – wydobycie cech charakterystycznych i uwydatnieniu oraz zaprezentowaniu ich na pylonie reklamowym. Przełożenie wyróżników firmy na pylon pozwoli osiągnąć efekt wyjątkowego, personalizowanego i oryginalnego pylonu reklamowego. Pylon, tak jak każda inna reklama ma spełniać swoje z góry ustalone funkcje, tylko dobrze zaprojektowany i ciekawy pylon będzie skuteczny. 

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE