Poczta Polska i Zakład Ubezpieczeń Społecznych podpisały list intencyjny, dotyczący współpracy w realizacji programu „500+” oraz programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”. W wybranych placówkach Poczty Polskiej możliwie będzie składanie drogą elektroniczną wniosków o ustalenie prawa do świadczeń przez osoby zagrożone wykluczeniem cyfrowym.
W związku ze zmianą sposobu składania wniosków (dotychczas można było składać wnioski również na papierowym formularzu) Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął współpracę z Pocztą Polską, która ma ułatwić złożenie wniosków tym osobom, które mogą mieć trudności z elektronicznym wnioskowaniem o świadczenie z programu „500+” oraz programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”.
Wnioski można składać od 1 stycznia 2022 r. wyłącznie drogą elektroniczną, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej. Świadczenia będzie przyznawał i wypłacał ZUS.
Poczta Polska wyraziła wolę udostępnienia wybranych placówek pocztowych do pełnienia w nich dyżurów przez pracowników ZUS. Podczas dyżurów zainteresowanym osobom udzielana będzie pomoc w składaniu wniosków o przyznanie świadczeń w ramach programu „500+” oraz RKO.
Na liście placówek objętych porozumieniem pomiędzy ZUS a Pocztą Polską w ramach realizacji programu „500+” oraz RKO, znajduje się urząd pocztowy Radomsko 1, usytuowany przy placu 3 Maja 6. Według harmonogramu dyżur mobilnego punktu wsparcia w tej placówce został zaplanowany na 19 stycznia 2022 roku w godzinach 10.00-14.00.