Sercem każdej firmy jest jej biuro. Tu nie tylko powstają koncepcje rozwoju, tworzą się nowe produkty, podpisywane są kluczowe umowy, ale także często podejmuje się w nim klientów, inwestorów, przedstawicieli mediów, itd. Z tego względu każdy element przestrzeni powinien pełnić rolę sprzymierzeńca - kreować właściwy wizerunek organizacji, inspirować i prezentować nowe produkty czy np. przewagi konkurencyjne. Doskonałym narzędziem do osiągnięcia tego celu mogą być naklejki naścienne.
Dostępny katalog możliwych do wykorzystania materiałów i wzorów w przypadku dekoracji ścian, jest niemal nieograniczony. Do niedawna jednak nie zawierał on żadnych możliwości personalizacji, by wykonywać nadruki bądź instalacje, powiązane z wartościami firmy, jej produktami, itd. Ostatecznie większość dostępnych w sprzedaży tapet, fototapet, sztukaterii itd. jest projektowana z myślą o dość uniwersalnych gustach. Niektóre z marek instalowały więc u siebie klasyczne rozwiązania z reklamy zewnętrznej - kasetony świetlne, neony, niezbyt estetyczne roll-upy, itd. Trudno jednak byłoby to uznać za odpowiedni środek wyrazu. Na szczęście istnieją bardziej estetyczne i wygodne rozwiązania.
Klejenie skojarzeń
Naklejka na ścianę eliminuje kilka problemów jednocześnie. Oczywiście można wydrukować na niej wszystko - nie tylko proste logo firmy, ale także opakowania jej produktów, fotografie wizerunkowe, ważne sceny z historii marki, cytaty, historyczne zdjęcia i wszystko inne, co może pomóc budować i utrwalać wizerunek organizacji. Oczywiście wszystko to można łączyć ze sobą i miksować, w zależności od potrzeb. Najlepszy efekt daje zwykle połączenie efektownych, dużych grafik wizerunkowych na długich ścianach i subtelne, eleganckie oznakowanie w mniejszych pomieszczeniach, na niewielkich powierzchniach.
Łatwość aplikacji
Wspomniane wcześniej rozwiązania rodem z reklamy zewnętrznej zazwyczaj są dość wymagające w montażu - potrzebują “brudnych” prac, związanych z kuciem ścian, wierceniem, podłączaniem się do instalacji elektrycznej, itd. Naklejki naścienne są pod tym względem o wiele bardziej uniwersalnym medium - wystarczy po prostu dobrać jej typ do rodzaju ściany, a po otrzymaniu wydruków przylepić je w ciągu kilkunastu minut do powierzchni. Nalepki na ścianę posiadają strukturę o pewnej giętkości i odpowiednio silne kleje pod spodem, także nawet aplikacja na nierównych strukturach jak cegła, beton, czy chropowate tynki strukturalne, nie nastręcza żadnych trudności w montażu czy użytkowaniu.
Doskonałe każdego dnia
Naklejki ścienne są niezwykle trwałe, gwarantują stabilność efektu wizualnego oraz odporność na ścieranie czy inne ślady zużycia przez lata - nawet aż do 10. Można je także pokryć specjalnym laminatem, co nie tylko wzmacnia odporność na płowienie kolorów czy uszkodzenia mechaniczne, ale także pozwala na oczyszczanie wykonanej nalepki z różnego rodzaju zabrudzeń, na podobnej zasadzie jak odbywa się to z tapetami lub meblami - wilgotną ściereczką. Połączenie tych cech daje gwarancję, że przez naprawdę długi czas firma nie będzie musiała inwestować w kolejne rozwiązanie oznakowania wewnętrznego (o ile oczywiście nie zapragnie sama wymienić części grafik na nowe wzory). Naklejki zresztą można stworzyć z wykorzystaniem kilku różnych technologii jednocześnie i w razie potrzeby aktualizacji (np. zmiany logo, hasła, lub wprowadzeniu nowego produktu do portfolio), podmieniać lub dodawać tylko jeden, nowy, element, pozostawiając resztę bez zmian. Trwałość wydruku idzie wówczas w parze z aktualnością prezentowanego komunikatu.
Nalepki naścienne wydają się być stosunkowo nowym medium, ale innowacyjność i zaawansowanie technologiczne w pełni podąża za wymagającymi warunkami ekspozycji w przestrzeniach biurowych. Efektowne, wytrzymałe i łatwe w eksploatacji mogą stać się jednym z najistotniejszych punktów styku marki, która w biurze podejmuje istotnych klientów i kontrahentów.