Lokalna reklama firmy, czyli jak skutecznie pozyskać klientów lokalnych

Lokalna reklama firmy, czyli jak skutecznie pozyskać klientów lokalnych

Lokalne firmy stanowią dużą i bardzo ważną część polskiego rynku. Mowa szczególnie o branży usługowej, takiej jak salony fryzjerskie, kwiaciarnie czy mechanicy samochodowi. Ich zasięg terytorialny odnosi się najczęściej do danej miejscowości, a jej mieszkańcy są grupą potencjalnych klientów – zgodnie z założeniami marketingu. Chcąc rozwijać tego typu działalność warto więc poznać najważniejsze narzędzia i zasady, jakimi rządzi się obecnie lokalna reklama firmy. Podpowiadamy, jak reklamować biznes lokalny, aby pozyskać miejscowych klientów i skutecznie rozwijać swoją firmę. Zatem dlaczego kluczowa będzie reklama w internecie? Jakie korzyści przyniesie pozycjonowanie strony internetowej firmy, a w szczególności pozycjonowanie lokalne?

Lokalna reklama firmy a pozycjonowanie strony w internecie

Zauważmy, że gdy szukamy sprawdzonego mechanika samochodowego, polecanej kwiaciarni czy profesjonalnego salonu kosmetycznego, najczęściej zależy nam na tym, aby było blisko, tanio i dobrze. Reklama w internecie obecnie w dużej mierze opiera się na działaniach z zakresu SEO – jest pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania w przeglądarce Google, z której korzystamy poszukując różnych informacji, także tych o charakterze konsumpcyjnym,

- Jak pokazują statystyki, 88% użytkowników urządzeń mobilnych (telefon czy tablet) wyszukuje frazy związane z lokalnym biznesem i aż 78% poszukujących dokonuje w przyszłości zakupów. Google już kilka lat temu utworzyło specjalny mechanizm, który na podstawie naszej lokalizacji sugeruje nam miejsca znajdujące się w naszej okolicy. Jest to najlepsza odpowiedź na pytanie, jak reklamować biznes lokalny – tłumaczą eksperci z agencji BrandBay.pl, która na co dzień przeprowadza skuteczne pozycjonowanie lokalne dla klientów z całej Polski.

Jak dokładnie zadziała pozycjonowanie lokalne?

Firmy działające na rynkach lokalnych to zazwyczaj małe, rozwijające się biznesy, sklepy lub punkty usługowe. Reklama na lokalnym rynku jest bez wątpienia bardziej skuteczna i co ważniejsze, tańsza niż na rynku krajowym czy globalnym. Badania jasno pokazują, że 97% osób szuka informacji na temat lokalnych firm w Internecie.

Tak więc profesjonalne i skutecznie przeprowadzone pozycjonowanie lokalne, czyli z dodatkiem miasta i miejscowości spowoduje, że gdy tylko ktoś będzie poszukiwał usług z zakresu działalności Twojej firmy w tym samym mieście lub okolicach sprawi, że wyświetli mu się na górze wyników wyszukiwania. Dzięki temu będzie bardzo duże prawdopodobieństwo, że przyjedzie naprawić auto, zamówi bukiet lub zadzwoni i umówi się na obcięcie włosów.

Lokalna reklama firmy polega na dotarciu do mieszkańców danego miasta, a pozycjonowanie lokalne jest najlepszym sposobem, aby zrobić to skutecznie. Tak więc zastanawiając się, jak reklamować biznes lokalny, zdecydowanie warto postawić na pozycjonowanie strony na frazy kluczowe związane z Twoją firmą i połączyć je z lokalizacją, powierzając to zadanie profesjonalistom z zakresu marketingu internetowego.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE