Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
Jak skutecznie komunikować event? - Radomsko24.pl

Jak skutecznie komunikować event?

Jak skutecznie komunikować event?

Co zrobić, żeby o wydarzeniu było głośno? Z pewnością należy zadbać o to, by komunikacja rozpoczęła się odpowiednio wcześnie, była spójna, konsekwentna i monitorowana na bieżąco. Podpowiadamy, jakie są sprawdzone sposoby promowania eventu, który przyciągnie pożądanych odbiorców i na długo zostanie w ich pamięci.

Przygotuj strategię komunikacji

Zastanów się, jakie są mocne i słabe strony przedsięwzięcia i kto jest jego odbiorcą. W jaki sposób możesz dotrzeć do tych osób? Ustal plan konsekwentnej i spójnej komunikacji oraz etapy, na jakich będziesz kontrolować postępy. Jaki przekaz będzie najważniejszy dla wydarzenia? Pamiętaj o tym, że przede wszystkim powinien on być przystępny, zwłaszcza dla odbiorcy, z którym chcesz się porozumieć.

Zadbaj o content

Twoje wydarzenie z pewnością nie jest oderwane od rzeczywistości, zwłaszcza jeśli organizujesz np. imprezę z celem charytatywnym czy wydarzenie branżowe. Jeśli chcesz naświetlić konkretny problem (np. zanieczyszczenie środowiska, liczbę osób zapadających co roku na choroby serca, brak pracowników konkretnej specjalizacji na rynku), musisz poprzedzić przekaz solidnym researchem. Dużym wsparciem, a także wzmocnieniem wizerunku imprezy będzie w tym zakresie współpraca z ekspertami, zwłaszcza jeśli organizujesz konferencję prasową.

Kampania w social mediach

Istnienie social mediów znacznie ułatwia komunikację, z drugiej strony coraz łatwiej zginąć w zalewie informacji o różnego typu imprezach. Jak się wyróżnić? Z pewnością pomoże ci podsumowanie najmocniejszych punktów poprzedniej imprezy z cyklu lub innej organizowanej przez twoją firmę. Co podobało się uczestnikom? Co się sprawdziło, a co nie? Jeśli masz taką możliwość, przygotuj krótki, dynamiczny film z poprzedniego wydarzenia.

Wymyśl także chwytliwe hasło lub hasztag, który będzie kojarzył się z imprezą i znajdzie się na wszystkich materiałach. Nie zapomnij pochwalić się pozytywnymi opiniami uczestników dotychczasowych imprez.

Wybierz partnera w komunikacji

Twoimi sojusznikami będą patroni medialni oraz influencerzy. W ich doborze obowiązuje podobna zasada – nie decyduj się na współpracę z największym medium, ale z takim, które dociera do interesujących cię odbiorców. W przypadku lokalnej imprezy będą to lokalne dzienniki, a w przypadku np. maratonu sportowego, serwisy specjalizujące się w tej tematyce. Wybierając influencera, proś o zasięgi, sprawdź także, jak wyglądała jego współpraca z innymi organizatorami.

Jak wydłużyć czas komunikacji?

Wiele wartościowych wydarzeń boryka się z problemem krótkiej żywotności – mówi się o nich za mało albo za krótko. Zaplanuj strategię komunikacji w taki sposób, aby maksymalnie wydłużyć czas jej trwania. Ustal, do jakich odbiorców chciałbyś dotrzeć i zastanów się, jak to zrobić. Na bieżąco sprawdzaj, czy ten plan przynosi efekty.

Jeśli nie – sprawdź, gdzie został popełniony błąd i jak możesz szybko go skorygować. Być może język przekazu nie odpowiada charakterowi wydarzenia lub nie jest spójny z działaniami marki? Może jest zbyt skomplikowany i tak naprawdę nie wiadomo, o co chodzi? Porozmawiaj z potencjalnymi odbiorcami, którzy pomogą ci ustalić, gdzie leży przyczyna.

Dowiedz się więcej na https://emtg.pl/event-marketing-w-strategii-firmy/

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE