Od 23 grudnia 2019 roku w Szpitalu Powiatowym w Radomsku działa nowy system parkingowy. Jego wprowadzenie spotkało się ze średnią akceptacją osób z niego korzystających. Powód? Wzrost opłat. Dyrekcja lecznicy uważa, że był to krok w dobrą stronę, zapowiadając jednocześnie rozwój systemu.
Dyrektor do spraw technicznych Szpitala Powiatowego w Radomsku, Beata Kowalska mówi wprost:
- Codziennie przekonuję się o tym, że wprowadzenie nowego systemu parkingowego na terenie radomszczańskiego szpitala było krokiem w bardzo dobrą stronę. Poprzedni, o czym zresztą mówiłam, był nieszczelny mówiąc wprost pozostawiał bardzo wiele do życzenia. Dziś, jestem utwierdzona w tym, że bardzo dobrze się stało, iż system parkingowy został zmieniony. Podchodziliśmy do tego ostrożnie, ponieważ zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że każda zmiana niesie za sobą ryzyko, że wymaga czasu.
Dyrektor Kowalska dodaje jednocześnie, iż po bez mała dwóch miesiącach funkcjonowania systemu „coś” z nim się dzieje. Innymi słowy obawy o ryzyku nie były bezpodstawne...
- Oczywiście. Codziennie zadziewa się „coś” takiego, że blokowany jest wjazd czy też stoi kolejka przy wyjeździe. Pomimo tego nie boję się powiedzieć, powiem więcej, jestem przekonana o tym, że nie jest to wina systemu, a niestety ludzi.
Pytamy dyrektor Kowalską co takiego ma na myśli?
- Należy zacząć od tego, że system parkingowy funkcjonujący od grudnia ubiegłego roku na terenie Szpitala Powiatowego w Radomsku działa z powodzeniem w bardzo wielu szpitalach na terenie naszego kraju. Ba, sprawdza się bardzo dobrze. U nas czynnik ludzki zadziałał od razu: osoby korzystające ze szpitalnego parkingu nie mogły się pogodzić z tym, że zniknęły żetony za 3 złote, że zmienił się cennik opłat. Zachowanie osób znających poprzedni system potrafię jeszcze zrozumieć. Zupełnie niezrozumiałe jest jednak dla mnie zachowanie tych osób, które po raz pierwszy chciały skorzystać z naszego szpitalnego parkingu i krytykowały system.
Innymi słowy w myśl przysłowia:„Jeszcze się taki nie urodził, który by wszystkim dogodził”. Dyrektor Beata Kowalska nie zaprzecza. Podkreśla jednak, że system parkingowy na terenie Szpitala Powiatowego w Radomsku będzie rozbudowywany, tak aby był jak najbardziej sprzyjającym dla osób z niego korzystających.
- Nie tylko widzimy sens wprowadzenia nowego systemu parkowania. Rotacja samochodów już jest widoczna. Chcę jednocześnie zauważyć, że cały czas będziemy to usprawniać. Zostanie zakupiona nowa kasa, która będzie już nie tylko na bilon, ale i na banknoty. Finiszujemy również podpisanie kolejnej umowy z E- Płatnościami. Moim zdaniem wprowadzenie kolejnych udogodnień spowoduje to, że coraz łatwiej i płynniej klienci naszego szpitala będą mogli korzystać z parkingu znajdującego się na jego terenie. Że znikną pretensje i niezadowolenie.
Przypomnijmy.
Od 23 grudnia 2019 roku zniknęły tzw. żetony po 3 złote (bez względu na czas korzystania ze szpitalnego parkingu). Od tego dnia jest tak: wjeżdżając na parking trzeba nacisnąć zielony przycisk. Kierowca dostaje bilet z godziną wjazdu. Pierwsze 15 minut pobytu na parkingu jest bezpłatne, za pierwszą godzinę płaci się 3 złote, za każde następne 30 minut – 1,50 złotych. Pobyt na parkingu powyżej 8 godzin kosztuje natomiast 25 złotych. Przy wychodzeniu ze szpitala, z biletem w ręku trzeba podejść do kasy, gdzie czytnik pokaże, ile czasu dany samochód był pozostawiony na parkingu, a jego kierowca dowie się jaką kwotę musi zapłacić. Przy wyjeździe z parkingu bilet uruchomi szlaban, który wypuści samochód z terenu szpitala.