Najprawdopodobniej 21 lutego, rozpocznie się budowa ronda na ul. Brzeźnickiej na wysokości MDK. Kierowcy muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu.
Na czas budowy ronda (ok. 3 miesięcy) zamknięty zostanie fragment ulicy Brzeźnickiej – od MDK do ulicy Batorego. Z ul. Batorego będzie można skręcić tylko w lewo na ul. Brzeźnicką.
Ulice Żeromskiego i Piłsudskiego (przy placu 3 Maja) UWAGA! staną się dwukierunkowymi. Podobnie jak ulica Reymonta (od poczty) do skrzyżowania z Żeromskiego. Skrzyżowanie ulic Żeromskiego i Piłsudskiego będzie zamknięte.
Na skrzyżowaniu ulic Reymonta i Żeromskiego wyznaczono rondo.
Objazdy dla osobówek z DK1/Brzeźnicka w kierunku osiedla Tysiąclecia zostały wyznaczone ulicami: Ciepłą dalej Staffa, Piłsudskiego i Targową.
Ciężarówki pow. 8 ton jadące z DK1, aby dostać się na DK91 (stara trasa na Częstochowa-Piotrków) pojadą następującymi objazdami przez obwodnicę: ul. Łódzka, rondo na obwodnicy, Unii Europejskiej i do ronda na ul. Narutowicza/BlokDobryszyce. Aby dostać się na DK1 z os. Tysiąclecia trzeba z ul. Piastowskiej skręcić w ul. Krakowską i dalej przez Rondo Braci Różewiczów, Targową, Saffa, Ciepłą do Brzeźnickiej i DK1.
To tyle jeśli chodzi o pierwszy etap drogowych utrudnień. Drugi etap potrwa do aż do listopada kiedy to będzie przebudowywane kluczowe skrzyżowanie ulic w Radomsku: Piastowskiej, Brzeźnickiej i Krakowskiej.
Całe skrzyżowanie będzie wyłączone z ruchu oraz drogi dojazdowe tj. ulica Piastowska od ul. Fabianiego wraz ze skrzyżowaniem ul. Piastowskiej i Fabianiego, ul. Krakowska na odc. od A. Krajowej, Krakowska na odc. od placu 3 Maja oraz Brzeźnicka do MDK.
W chwili częściowego uruchomienia nowego ronda przy MDK przejezdne będą następujące ulice: Żeromskiego, Piłsudskiego na odc. od placu 3 Maja do parku Świętojańskiego (ul. Piłsudskiego) oraz Brzeźnicka od ul. Batorego do ronda.
Objazdy skrzyżowania ul. Piastowskiej, Brzeźnickiej i Krakowskiej zostaną poprowadzone ulicami Piłsudskiego i Ciepłą oraz Krakowską/Mineralną, a dla ciężarówek (jadących trasą DK91) zaplanowano wariant: Krakowską dalej Jagiellońską, Wyszyńskiego, Tysiąclecia, Bugaj i Narutowicza lub w prawo (do DK1) Krakowską, Piłsudskiego, Ciepłą i Brzeźnicką.
Na naszych grafikach poniżej do pobrania schematy objazdów. Jak poinformował nas Maciej Zalewski z GDDKiA oddział w Łodzi, schematy nie mają jeszcze charakteru ostatecznego. Oznacza to, że do chwili zatwierdzenia (co powinno nastąpić w ciągu kilku najbliższych dni), należy liczyć się z pewnymi drobnymi zmianami.
Do zakończenia prac budowlanych, 19 lutego nastąpi zmiana trasy komunikacji miejskiej autobusu linii nr 5.
Załączniki
Radomsko - tablica objazdu (1)
Radomsko - tablica objazdu (2)
Radomsko - tablica objazdu (3)