Czym SXO różni się od SEO?

Czym SXO różni się od SEO?

Pojęcia takie jak SEO oraz SXO dość często pojawiają się w internetowej przestrzeni. Oba dotyczą marketingu internetowego, jednak ich znaczenie nie jest identyczne. W tym artykule wskażemy Ci, co oznacza zarówno jeden, jak i drugi termin, a także opiszemy różnice pomiędzy nimi. Zapraszamy do lektury!

Czym jest SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) to, innymi słowy, pozycjonowanie stron internetowych. To również taka optymalizacja witryny, która zapewnia jej możliwie najwyższą pozycję w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania pod wartościowe dla właściciela strony frazy kluczowe.

SEO to proces, w trakcie którego eksperci zajmują się między innymi pracą nad:

  • dostępnością strony internetowej,
  • doborem słów kluczowych,
  • wartościową treścią,
  • jakością kodu źródłowego,
  • mocnym link buildingiem.

SEO to zatem działania podejmowane zarówno w obrębie strony internetowej, jak i poza jej obrębem.

Poza SEO możesz także wybrać Google Ads, aby dywersyfikować pozyskiwany ruch: https://semcore.pl/google-ads/.

Czym jest SXO?

SXO (Search Experience Optimization) to usługa SEO, ale wzbogacona o aspekt UX (ang. User Experience). Czym jednak jest User Experience? W dosłownym rozumieniu to doświadczenie użytkownika. Usługa ta polega zatem na połączeniu SEO z dbałością o przyjazność witryny względem osób, które ją odwiedzają. Nie da się ukryć, że aktualnie walka o każdego klienta jest jeszcze trudniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. W związku z tym bardzo ważne jest doświadczenie, jakie towarzyszy użytkownikom witryn w trakcie ich przeglądania. 

UX dotyczy każdego elementu strony internetowej, w którym użytkownik wchodzi z nią w interakcję. To zatem dbałość między innymi o:

  • wydajność strony,
  • responsywność,
  • atrakcyjną szatę graficzną witryny,
  • wartościowe treści,
  • intuicyjną nawigację

i wiele innych czynników. Z punktu widzenia User Experience najważniejsze jest, aby użytkownicy witryny byli zadowoleni z jej przeglądania. Zdecydowanym atutem podejścia SXO jest maksymalizacja współczynnika konwersji. Dobra agencja SXO potrafi sprawić, że zyski rosną znacznie bardziej niż, gdybyś podejmował tylko działania SEO. Ważne jest jednak, na którego usługodawcę się zdecydujesz. Jednym z godnych polecenia jest w naszym kraju firma Semcore. 

Więcej o SXO: https://semcore.pl/strategie/sxo/.

Podsumowanie — różnica między SEO i SXO

Różnica między SEO oraz SXO jest taka, że SXO jest usługą rozszerzoną, w której zawiera się SEO. Zdarza się często, że dla zrozumienia, czym jest Search Experience Optimization, wykorzystywane jest równanie SEO + UX = SXO. SXO kładzie znacznie większy nacisk na przyjemność z użytkowania witryny, a także wykorzystuje szereg technik, dzięki którym maksymalizuje się współczynnik konwersji. Aktualnie coraz więcej firm decyduje się korzystać właśnie z SXO. 

Wiesz już zarówno, czym jest SEO, jak i czym jest User Experience oraz Search Experience Optimization. Dobrze zatem, abyś zdecydował się na taki wariant marketingu internetowego, który przyniesie maksymalne korzyści Twojej firmie. Aby było to możliwe, wybierz takiego usługodawcę, który zyskał renomę na terenie całego kraju. 

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE