Czym sugerować się przy wyborze agencji do pozycjonowania stron?

Czym sugerować się przy wyborze agencji do pozycjonowania stron?

Promowanie strony za pomocą specjalistów od pozycjonowania może przynieść znakomite rezultaty. Przed nawiązaniem współpracy warto jednak upewnić się, że wybrana agencja SEO na pewno spełni wszystkie oczekiwania.

Jak znaleźć agencję SEO?

Obecnie w Polsce działa bardzo wiele agencji SEO, które znaleźć można praktycznie w każdym mieście. Internet pozwala jednak na szybkie i łatwe nawiązanie kontaktu z firmami w całym kraju, dlatego nie jest konieczne ograniczanie się do lokalnych agencji. Najlepszym rozwiązaniem na znalezienie dobrych specjalistów jest uzyskanie rekomendacji, pozwalającej na poznanie plusów i minusów danej agencji bezpośrednio od klientów. Można również poszukać firmy SEO na własną rękę. W tym celu warto sprawdzić specjalistyczne grupy na Facebooku i Google+, a także przejrzeć wyniki wyszukiwarki Google. Można również podeprzeć się rozmaitymi serwisami pozwalającymi na tworzenie kontaktów między wykonawcami, a klientami. Lepiej unikać usługodawców SEO oferujących się na serwisach aukcyjnych. Zazwyczaj cena tych usług jest niska, ale charakteryzuje się kiepską jakością.

Jak powinien wyglądać pierwszy kontakt z agencją?

Po znalezieniu potencjalnie interesującej agencji SEO, warto wysłać do niej odpowiednie zapytanie, pozwalające sprawdzić jej kompetencje na początkowym etapie. Dobra agencja SEO powinna być w stanie na podstawie bardzo ogólnych informacji (dotyczących m.in. branży i lokalizacji) dokonać oceny możliwości promocyjnych danej strony. W wiadomości zawrzeć można także dodatkowe dane, (np. na temat budżetu i wcześniej podjętych działań reklamowych), za pomocą których agencja SEO powinna ocenić skalę kampanii znacznie sprawniej. Zazwyczaj odpowiedzi na zapytanie udziela pracownik działu handlowego, który przedstawia propozycję działań. Korzystnie o danej firmie świadczyć może prośba o nadanie dostępu do Google Analytics, dzięki czemu agencja SEO będzie w stanie sprawdzić potencjalne możliwości i problemy strony. Należy natomiast unikać firm oferujących tanie pozycjonowanie za określoną kwotę, nie poparte żadnym wcześniejszym rozeznaniem i rozmową z klientem. 

Jak ustalić warunki umowy z agencją SEO?

Po uzyskaniu wstępnego porozumienia z agencją SEO, konieczne jest ustalenie rodzaju umowy. Rozliczenia mogą mieć formę abonamentową lub zależeć od pozycji strony, uzyskanego ruchu lub sprzedaży promowanych produktów. Zazwyczaj agencja SEO stara się zaproponować warunki współpracy najbardziej korzystne dla swoich pracowników, zarówno pod względem finansowym, jak i realizacyjnym. Dlatego podpisując umowę, warto zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia i kary umowne, przynależność praw autorskich do tworzonych treści, rodzaj i zakres miesięcznych działań oraz sposób naliczania opłaty za pozycję, a także formę raportowania, czyli metodę udzielania informacji o dokonywanych zmianach i działaniach. Decydując się na konkretnego wykonawcę należy przede wszystkim pamiętać o tym, że agencję SEO trzeba traktować jak partnera biznesowego, a nie kluczowy element decydujący o ostatecznej efektywności prowadzonego interesu.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją interaktywną Empressia z Poznania

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE