4 kroki do wynajęcia biura detektywistycznego

4 kroki do wynajęcia biura detektywistycznego Fot. Obraz mohamed Hassan z Pixabay

W życiu niejednokrotnie przytrafiają się trudne sytuacje, w których kluczową rolę odgrywają rzetelne i sprawdzone informacje. Ich pozyskanie we własnym zakresie nie zawsze jest możliwe – wówczas warto zastanowić się nad wynajęciem prywatnego detektywa.

Określ własne potrzeby

Pierwszym krokiem do wynajęcia prywatnego detektywa jest określenie własnych potrzeb oraz oczekiwań względem świadczonych przez niego usług. Biura detektywistyczne zajmują się różnymi sprawami takimi jak np. sprawdzanie wierności partnerki/partnera, poszukiwanie zaginionych osób, przeprowadzanie wywiadu gospodarczego, weryfikacja wiarygodności kontrahenta biznesowego, kontrola pracowników przebywających na zwolnieniach lekarskich i wieloma innymi.

Znajdź odpowiednie biuro detektywistyczne

Na rynku usług detektywistycznych w Polsce panuje coraz większa konkurencja, dlatego na znalezienie odpowiedniego biura warto poświęcić trochę czasu. Jest kilka ważnych wymogów, jakie powinien spełniać prywatny detektyw. Poznań lub inna lokalizacja również odgrywają w tym kontekście istotną rolę – najlepiej nawiązać współpracę z biurem mającym siedzibę w bliskiej okolicy, co ułatwia utrzymywanie niezbędnego kontaktu. Prywatny detektyw musi obowiązkowo posiadać licencję na prowadzenie działalności oraz figurować w rejestrze prywatnych detektywów. Członkowstwo w branżowych stowarzyszeniach nie jest co prawda wymagane, niemniej jest to czynnik przemawiający na korzyść danego biura. Musi mieć ono ponadto ważną polisę OC zapewniającą ochronę na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń, jakie często towarzyszą pracy detektywa.

Warto także zasięgnąć opinii na temat poszczególnych biur oraz dokładnie sprawdzić na stronie internetowej dane kontaktowe i zakres proponowanych usług. Oferta powinna odpowiadać indywidualnym wymogom pod względem zawartości i ceny, niemniej trzeba pamiętać, że pierwsze skrzypce grają skuteczność oraz jakość usług.

Podpisz umowę

Przypieczętowaniem współpracy z biurem detektywistycznym jest umowa. Nie może w niej zabraknąć informacji dotyczących m.in. przedmiotu umowy, zasad kontaktowania się z detektywem, zasad poufności obu stron, czasu realizacji zlecenia, warunków rozwiązania współpracy oraz wynagrodzenia wraz z uwzględnieniem ewentualnych dodatkowych kosztów. Wypada tu także przypomnieć, że detektyw ma prawo sprawdzić dokument tożsamości klienta, co wynika z Ustawy o usługach detektywistycznych. Wskazane jest dołączenie do umowy załączników, które mają związek ze zleceniem – chodzi przede wszystkim o opis materiałów przekazywanych przez klienta prywatnemu detektywowi.

Odbierz raport

Sprawozdanie z przeprowadzonych czynności detektywistycznych jest uwieńczeniem współpracy z detektywem. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest podpisanie takiego raportu osobiście, gdyż przy wysyłce za potwierdzeniem odbioru dokument może trafić w niepowołane ręce. W raporcie muszą się znaleźć m.in. data zawarcia umowy i opis jej przedmiotu, określenie zakresu i przebiegu czynności, opis stanu faktycznego oraz data zakończenia czynności.

 

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE