Klienci radomszczańskiego Inspektoratu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą już korzystać z wielofunkcyjnego urządzenia, jakim jest urzędomat
Klienci radomszczańskiego Inspektoratu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą już korzystać z wielofunkcyjnego urządzenia, jakim jest urzędomat, potocznie zwany „zusomatem”. Dzięki temu urządzeniu bez kolejki można załatwić wiele spraw.
Dwa dotykowe ekrany, klawiatura, dwie drukarki, skaner, system głosowy, telefon – tak pokrótce można opisać urzędomat ZUS, potocznie zwany „zusomatem”.
- Jest to wielofunkcyjne, samoobsługowe urządzenie dedykowane wszystkim klientom Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Urzędomat jest dostępny dla klientów przez 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Urządzenie to umożliwia złożenie wniosku w ZUS zarówno w formie papierowej (format A4), jak i elektronicznej. Każdorazowo klient otrzyma potwierdzenie złożenia dokumentu - wyjaśnia działanie zusomatu Aleksandra Musialik, rzecznik Oddziału ZUS w Tomaszowie Maz.
Zusomat umożliwia również dostęp, zarówno do portalu Platformy Usług Elektronicznych (czyli do indywidualnych profili), jak i do strony internetowej ZUS. W każdej chwili istnieje też możliwość połączenia z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej – umożliwia to wbudowana w zusomat słuchawka telefoniczna. Z urządzenia mogą korzystać także osoby na wózkach inwalidzkich. Możliwość taką daje drugi z monitorów, który ulokowany jest na wysokości wózka. Monitor posiada wersję dla osób niedowidzących oraz komunikację głosową dla niedosłyszących.
- Urządzenie krok po kroku podpowie co w danym momencie zrobić. Klient, który po raz pierwszy zetknie się z zusomatem może liczyć na pomoc pracowników ZUS, którzy pokażą jak z niego korzystać - mówi dalej rzecznik Musialik
Zusomaty są, obok portalu internetowego, Centrum Obsługi Telefonicznej i nowoczesnego Systemu Kierowania Ruchem, częścią składową projektu Platformy Usług Elektronicznych współfinansowanego ze środków unijnych.