Nowy Kodeks Etyki pracowników obowiązuje w Urzędzie Miasta Radomska od 17 maja.
Nowy Kodeks został wprowadzony zarządzeniem prezydenta z dnia 17 maja. Poprzedni Kodeks obowiązywał od 2005 r.
Kodeks Etyki wyznacza zasady postępowania pracowników Urzędu Miasta Radomska w związku wykonywaniem przez nich swoich obowiązków. Kodeks jest potwierdzeniem najwyższych standardów uczciwości i rzetelności, dobrych intencji i zrozumienia w relacjach oraz kontaktach z mieszkańcami i innymi interesantami Urzędu.
Kodeks mówi też, że pracownicy wykonują swoje zadanie z należytą starannością, wykorzystując w sposób najlepszy swoją wiedzę i umiejętności zgodnie z obowiązującym prawem oraz szanują prawo klientów do informacji, mając na względzie jawność działania administracji publicznej, dochowując jednocześnie tajemnicy ustawowo chronionej.
Z dokumentem musi się zapoznać każdy z pracowników Urzędu Miasta Radomska oraz zobowiązać się do przestrzegania zasad z niego wynikających.