Well-being - jak budować dobrostan w środowisku szkolnym. Konferencja radomszczańskim „Drzewniaku”

Well-being - jak budować dobrostan w środowisku szkolnym. Konferencja radomszczańskim „Drzewniaku” Fot. Klaudia Gajda

W środę, 6 kwietnia w Zespole Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Radomsku odbyła się certyfikowana konferencja metodyczna dla nauczycieli i pracowników oświaty. Organizatorem spotkania był Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli MODUM.

Well-being - jak budować dobrostan w środowisku szkolnym to temat konferencji a w programie sesji plenarnej znalazło się kilka wystąpień specjalistów. Dr Dorota Nawrat-Wyraz skupiła się na temacie Dobrostan w klasie szkolnej – czyli jak wspomagać uczenie się. Dr Beata Ciupińska przygotowała wystąpienie na temat Rozwiązywania uczniowskich problemów jako punkt wyjścia w budowania dobrostanu ucznia. To tylko przykłady tego o czym w „drzewniaku” mówiono. Zorganizowano także sesję warsztatową – trzy warsztaty równolegle. Dr Adam Gogacz – ekspert Ośrodka Rozwoju Edukacji i dyrektor kreatywny Konsorcjum Cogito przygotował warsztaty nt. Praca z dziecku z różnych środowisk kulturowych: dzieci cudzoziemskiej, mniejszości etnicznych.

- Konferencja jest o dobrostanie… dobrostanie czyli poczuciu zadowolenia, które chcemy zaszczepić wśród nauczycieli. To jest takie zjawisko, które może być łatwo przeniesione na uczniów. Chcemy by szkoła stała się taką społecznością, która sama siebie wspomaga a także też, która związana jest ze szczęściem i kojarzy się ze szczęściem. By nie była tylko kojarzona z poczuciem obowiązku – zarówno ze strony uczniowskiej jak i nauczycielskiej – ale z poczuciem takiego zadowolenia uczestniczenia w pewnej społeczności – mówił Adam Gogacz, ekspert Ośrodka Rozwoju Edukacji i dyrektor kreatywny Konsorcjum Cogito.

Więcej o:
konferencja konferencja radomsko drzewniak radomsko konferencja drzewniak radomsko zsdioś radomsko
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE