Od 22 listopada, w poniedziałki, sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych będą czynne od godziny 8.00 do 17.00, czyli o godzinę krócej. Takie rozwiązanie podyktowane zostało sytuacją epidemiologiczną i zostało przyjęte czasowo do 31 marca przyszłego roku.
- Zmianie uległy tylko godziny obsługi klientów w poniedziałki. W pozostałe robocze dni tygodnia, obsługujemy klientów bez zmian, w godzinach od 8.00 do 15.00 – informuje Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.
Na wizytę w ZUS można się wcześniej umówić, elektronicznie przez PUE ZUS, albo telefonicznie. Umawiając się wcześniej na wizytę, można uniknąć oczekiwania na obsługę. Numery telefonów, pod którymi możemy umówić wizytę, znajdują się na stronie internetowej zus.pl. Klienci przypisani do:
I Oddziału ZUS w Łodzi i podlegających mu jednostek terytorialnych, mogą się umówić na wizytę w ZUS pod numerem telefonu: 42 638 21 61;
II Oddziału ZUS w Łodzi i podlegających mu jednostek w terenie – 43 824 73 20;
Oddziału ZUS w Tomaszowie Mazowieckim i podlegających mu jednostek terytorialnych – 446 468 513.
Klienci mają też możliwość odbycia e-wizyty w ZUS czyli wideorozmowy z pracownikiem Zakładu, na wybrany przez siebie temat. Na e-wizytę należy umówić się przez stronę internetową ZUS.
Do dyspozycji klientów pozostaje też Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 18:00 konsultanci ZUS czekają na pytania klientów pod numerem telefonu: 22 560 16 00. Przypominamy też o możliwości kontaktowania się z ZUS poprzez PUE ZUS. Wystarczy założyć profil na PUE, następnie go potwierdzić, by móc np. składać dokumenty w ZUS bez konieczności wychodzenia z domu.