Uczniowie z PSP 7 i I LO w Radomsku dyskutowali o szczepionkach. Zdalnie

Uczniowie z PSP 7 i I LO w Radomsku dyskutowali o szczepionkach. Zdalnie

Debata miała się odbyć już w październiku w Miejskim Domu Kultury, ale plany organizatorom pokrzyżowała pandemia. Ostatecznie zorganizowano ją zdalnie, za pośrednictwem platformy MS Teams.

Debata oksfordzka charakteryzuje się dużym stopniem sformalizowania. Jej uczestnicy dzielą się na dwie strony: propozycji (siedzących po prawej stronie marszałka) i opozycji (zasiadających po lewej). Każda składa się z czterech mówców, których zadaniem jest – w zależności od reprezentowanej grupy – obalenie bądź potwierdzenie tezy głównej. Obrażanie strony przeciwnej jest zakazane. Przed i po debacie przeprowadza się głosowanie wśród mówców i publiczności: na jego podstawie określa się, która strona zwyciężyła w dyskusji.

Zorganizowana przez PSP nr 7 i Klub Myśli Prospołecznej z I LO dyskusja odbyła się w ramach projektu „Zaszczepmy się wiedzą o polskich odkrywcach szczepionek”. Teza brzmiała: „Szczepienia trenują układ odpornościowy”. Podczas pierwszego głosowania zgodziło się z nią 28 osób, a 8 było przeciw. Za drugim razem, już po debacie, poparły ją 23 osoby, a sprzeciwiło się 13.

Stronę propozycji reprezentowali uczniowie z PSP nr 7: Hanna Broniszewska, Anna Janas, Piotr Zagaj i Jan Czekajewski. W przeciwników tezy wcielili się natomiast licealiści z Klubu Myśli Prospołecznej: Maria Dziegieć, Julia Jasek, Mateusz Patalan i Aleksander Gloc.

Projekt dofinansowano ze środków Fundacji BGK w programie Dzieci Kapitana Nemo.

Więcej o:
szczepionki szczepienia zdrowie debata klub myśli prospołecznej psp nr 7 I LO szkoła edukacja młodzież dyskusja debata oksfordzka
Wróć na stronę główną

KOMENTARZE

PRZECZYTAJ JESZCZE