Uczniowie z Mechanika w Stambule

Uczniowie z Mechanika w Stambule

Przez prawie tydzień uczniowie Mechanika pracowali nad tworzeniem aplikacji mobilnych w ramach projektu "Mobile applications to ease learning for students". Przebywali oni w Stambule, gdzie za pomocą programu App Inventor 2 uczyli się, jak ułatwić naukę wykorzystując do tego samodzielnie stworzone programy użytkowe na telefony komórkowe oraz tablety.

Do Turcji poleciało czworo uczniów Mechanika: Zuzanna Borek (klasa druga rehablitacyjno-zdrowotna z III LO), Patrycja Rylik (klasa trzecia rehabilitacyjno zdrowotna z III LO), Cezary Choma (klasa druga technikum geodezyjnego) oraz Mateusz Bąkowicz (klasa druga technikum geodezyjnego).

App Inventor 2 to środowisko środowisko programistyczne, dzięki któremu można tworzyć aplikacje w rybie identycznym lub bardzo zbliżonym do efektu widocznego na ekranie docelowym. Oprócz tego, aby wykorzystywać bardziej zaawansowane funkcje, używa się komponentu o nazwie Blocks Editor – łącząc elementy jak puzzle, uzyskuje się efekty związane z takimi pojęciami informatycznymi, jak rekurencja, iteracja czy też instrukcje warunkowe. Wydawać by się mogło, że to bardzo skomplikowane procedury. I rzeczywiście, tworzenie aplikacji mobilnych nie jest prostą sprawą, ale uczniowie z zaangażowaniem podążali za kolejnymi instrukcjami wydawanymi przez tureckiego nauczyciela. Efekt końcowy był jak najbardziej pozytywny. Warto dodać, że wspomniany turecki informatyk używał do komunikacji oczywiście języka angielskiego. Kolejne etapy tworzenia aplikacji ułatwiającej uczenie się będą kontynuowane w Grecji w marcu 2019 roku.

Wyjazd do Turcji był trzecim etapem projektu „Mobile applications to ease learning for students”. Wcześniej uczniowie z Turcji, Grecji, Polski oraz Rumunii spotkali się w radomszczańskim Mechaniku (luty 2018 r.) oraz w Miroslavie w Rumunii (maj 2018 roku).

Praca nad aplikacjami mobilnymi to duży wysiłek intelektualny, dlatego też organizatorzy przygotowali dla uczestników także program kulturowy. Wśród atrakcji była przejażdżka do miejscowości Polonezköy (mieszkają tam potomkowie Polaków, którzy sprowadzili się do Turcji w XIX wieku), podziwianie Morza Czarnego z brzegu w miejscowości Şile, a także zwiedzanie słynnej Hagia Sofia. Przebywając w Stambule uczniowie odwiedzili także Grand Bazaar – ogromne miejsce handlu, gdzie sprzedaje się między innymi egzotyczne przyprawy, biżuterię, wyroby garncarskie oraz dywany. Mieli także okazję popłynąć na Wyspy Książęce – archipelag, który jest całkowitym przeciwieństwem tłocznego i głośnego Stambułu, na wyspach tych nie ma nawet samochodów, a ludzie poruszają się na konnych bryczkach lub rowerach.

Uczniowie zakwaterowani byli u tureckich rodzin goszczących. Mogli dzięki temu poznać nieznaną kulturę, obyczaje, a także kuchnię, która znacząco różni się od europejskiej. Warto dodać, że do komunikacji u rodzin goszczących oraz w szkole uczniowie używali języka angielskiego, dzięki temu projektowi znajomość tego języka obcego na pewno znacznie się podwyższyła.

W piątek, dzień przed wyjazdem, odbyła się uroczysta kolacja, podczas której uczniowie oraz nauczyciele otrzymali Europassy – certyfikaty potwierdzające zdobyte kompetencje. To międzynarodowe dokumenty, które są honorowane w całej Unii Europejskiej.

Opiekę nad uczniami sprawowali mgr Monika Zając oraz mgr Paweł Dudek. Projekt „Mobile applications to ease learning for students” odbywał się programu Unii Europejskiej – Erasmus+.

Więcej o:
mechanik radomsko
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE