Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego rozpoczyna właśnie ostatni, tym razem wewnętrzny, etap kampanii "Łódzkie ma pomysł!" Promocja obejmuje takie kanały, jak internet, PR czy social media
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego rozpoczyna właśnie ostatni, tym razem wewnętrzny, etap kampanii Łódzkie ma pomysł! Promocja obejmuje takie kanały, jak internet, PR czy social media.
Design to nie "ładne rzeczy", ale sposób na poprawianie świata. Dlatego województwo łódzkie wdraża w życie koncepcję design thinking i wykorzystuje ją w swojej promocji. To właśnie design thinking był punktem wyjścia do organizacji konkursu „pro-jek-TY!”. W jego ramach sami mieszkańcy mogą tworzyć serwis o regionie.
- Uznaliśmy, że najlepszymi ambasadorami marki są jej użytkownicy, w przypadku Łódzkiego - mieszkańcy. Bardzo ważnym jest, by przy realizacji rozwiązań promocyjnych zmotywować ich do działania, postanowiliśmy zatem włączyć ich do naszych działań marketingowych. Stąd konstrukcja kampanii promocyjnej opartej na konkursie - tłumaczy Maciej Łaski, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Pro-jek-TY!
Platforma internetowa i sprzężona z nią aplikacja mobilna służą gromadzeniu informacji o ciekawych miejscach oraz innowacyjnych rozwiązaniach. Pozwalają przedstawiać pomysły, które pomagają zmieniać Łódzkie. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego pragnie zebrać jak największą liczbę projektów i inicjatyw z absolutnie każdej dziedziny i obszaru życia. Jedną z cech charakterystycznych design thinking jest bowiem interdyscyplinarność, czyli spoglądanie na problem z wielu różnych perspektyw.
Kalejdoskop pomysłów stworzy serwis promujelodzkie.pl. - Kreatywne przedsięwzięcia tworzone i realizowane w regionie będą najlepszą promocją województwa - mówi Maciej Łaski.
Design thinking opiera się na tworzeniu prototypów i testowaniu hipotez poprzez zbieranie informacji zwrotnej od użytkowników. Taką też rolę pełnić będzie serwis promujelodzkie.pl. Trafiać na niego mogą dosłownie wszystkie pomysły, a to sami użytkownicy oceniać będą, które z nich są najbardziej potrzebne i realne do wdrożenia. - Informacja zwrotna ma kolosalne znaczenie. Design thinking to nie sztuka dla sztuki, lecz tworzenie rozwiązań pożądanych, wykonalnych i uzasadnionych ekonomicznie - wyjaśnia Maciej Łaski.
Budowanie serwisu odpowiada więc prototypowaniu pomysłów. Najciekawsze i najlepsze z konkursowych zgłoszeń zostaną nagrodzone zestawami upominków, nawiązujących do idei design thinking. Ale też stanowić będą świetną promocję województwa. - Oryginalne pomysły na lepszy świat zasługują na nagłośnienie. Liczymy, że otwierając się na kreatywność mieszkańców będziemy promować województwo najlepszymi rozwiązaniami - mówi Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień.
Design thinking w samorządzie
Design thinking w biznesie przynosi nowe produkty, innowacyjne usługi czy strategie handlowe. W samorządzie na pierwszy plan wysuwają się kwestie związane z jakością życia. Organizacja transportu publicznego, oferta placówek kultury, kwestia bezpieczeństwa, zagospodarowanie przestrzeni publicznej, komunikacja na linii obywatel-urząd, promocja regionu, działania przyciągające turystów, popularyzacja zdrowych nawyków wśród mieszkańców… Wszystko to, co ułatwia życie.
- Nasza inicjatywa ma udowodnić, że zamiast narzekać i mówić, że „nie da się”, lepiej swą energię wykorzystać na opracowanie rozwiązań dla konkretnych problemów - mówi marszałek Stępień.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zaprasza wszystkich mieszkańców do zgłaszania swoich propozycji i wzięcia udziału w konkursie. Więcej informacji na promujelodzkie.pl