Sprawdź czy to praca dla Ciebie

Otwartość i uśmiech, umiejętność rozwiązywania problemów oraz umiejętność rozmowy z innymi ludźmi to cechy idealnego opiekuna klienta. Eksperci w tej dziedzinie należą do najbardziej poszukiwanych w całym kraju.

Otwartość i uśmiech, umiejętność rozwiązywania problemów, cierpliwość oraz wrodzona umiejętność rozmowy z innymi ludźmi to cechy idealnego opiekuna klienta. Eksperci w tej dziedzinie należą do najbardziej poszukiwanych w całym kraju, również w Radomsku.



Eksperci ds. pracy z klientem poszukiwani są w całym kraju. Jak wynika z raportu Pracuj.pl „Rynek Pracy Specjalistów”, w ostatnim kwartale najwięcej ofert pracy publikowanych w serwisie kierowano do specjalistów handlu i sprzedaży – ofert było 40 776 (37,2% udziału w ogólnej liczbie ogłoszeń). Na kolejnych miejscach uplasowali się specjaliści ds. obsługi klienta (19% udziału w ogólnej liczbie ogłoszeń), specjaliści ds. finansów (15,9% udziału w ogólnej liczbie ogłoszeń) oraz specjaliści ds. IT (13,9% udziału w ogólnej liczbie ogłoszeń).

Specjaliści ds. obsługi klienta pracę znajdą również w Radomsku. Jakie cechy powinni posiadać, aby już na pierwszej rozmowie o pracę, przekonać do siebie rekrutera?

Praca nie dla każdego

Wbrew pozorom sprzedawca, opiekun klienta czy doradca handlowy to nie zawody dla każdego! Jak mało gdzie przydadzą się w nich tzw. miękkie cechy charakteru.

Pracując z klientem, jak mało w którym zawodzie, ważne są tzw. kompetencje miękkie:

- Komunikatywność
Nie należy mylić jej z gadatliwością. Osoba pracująca z klientem musi bowiem wiedzieć, jak porozumieć się z każdym – zarówno otwartym gadułą, jak i milczącym sceptykiem. Kluczem do sukcesu w tym zawodzie jest znalezienie nici porozumienia i kodu dostępu do każdej osoby, która stanie na naszej zawodowej drodze.

- Zdolność rozwiązywania konfliktów
Klienci mają to do siebie, że lubią się żalić na proponowane im usługi. Dlatego pracujcpracując z nimi, bardzo cenna jest umiejętność rozstrzygania sytuacji trudnych, radzenia sobie z (nie zawsze konstruktywną) krytyką i zdolność załagodzenia nawet najbardziej zapalnych sytuacji zawodowych.

- Nastawienie na klienta
Bardzo ważna jest umiejętność odczytania oczekiwań klienta i budowanie z nim dobrych, długofalowych relacji. Przez pracodawców ceniony jest również swoisty rodzaj empatii i umiejętność osobistego zaangażowania się w problemy klienta. Bardzo ważna jest również znajomość standardów obsługi i dbałość o wysoką jakość sprzedaży, umiejętność tworzenia atmosfery profesjonalizmu i kreowania przyjaznego klimatu sprzyjającego dobrej komunikacji, a w końcu (choć nie jest to najmniej ważna kompetencja) umiejętność radzenia sobie z trudnymi klientami i panowania nad własnymi emocjami w kontakcie z nimi.

Niezależnie od tego, czy chcesz być ekspertem w dziedzinie obsługi klienta, czy szukasz innych wyzwań zawodowych pamiętaj, że wszystkie aktualne oferty pracy w Radomsku i okolicach znajdziesz w serwisie Pracuj.pl

Więcej o:
praca klient eksperci radomsko
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE