Reklama na Amazon - jakie są najlepsze strategie?

Reklama na Amazon - jakie są najlepsze strategie?

Bez tego zagadnienia ani rusz. Nieprzypadkowo mówi się, że "reklama to dźwignia handlu". Warto zaznaczyć, że bez odpowiedniej promocji trudno jest o uzyskiwanie dobrych wyników sprzedażowych. Szczególnie na samym początku działalności na tej platformie online, kiedy jeszcze Twój brand nie jest zbyt znany. Co oferuje to przedsiębiorstwo handlowe? Jakie są szczególnie popularne warianty promocyjne?

Sponsored Products: co warto wiedzieć?

Możesz np. zdecydować się na tę opcję. Sponsored Products to wariant polecany m.in. dla osób, które dopiero startują. Nie jest on bowiem zbyt skomplikowany, a i tak można liczyć na dobre wyniki. Z czego się to jednak bierze? Warto zaznaczyć, że Sponsored Products to reklamy rozliczane na bazie kosztu kliknięcia (tak zwanego CPC). To nie wszystko. Są to również takie reklamy, które skutecznie promują oferty danych produktów w witrynie przedsiębiorstwa handlowego Amazon. To rozwiązanie jest określane jako efektywne. Dodatkowo stosunkowo proste do przeprowadzenia. W końcu kampania reklamowa może być utworzona w zaledwie kilka lub kilkanaście minut. I to nawet, jeśli nigdy wcześniej nie miałeś do czynienia z tym zagadnieniem. Na skutek tego Twoja sprzedaż przez amazon powinna w końcu zacząć "nabierać rumieńców". Czym jeszcze charakteryzuje się ten wariant promocyjny? Tutaj będziesz miał wszystkie wydatki pod kontrolą. Możesz zatem zaplanować budżet na reklamę i się potem tego swobodnie trzymać.

Sponsored Brands: czym cechuje się to rozwiązanie?

To amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe oferuje także możliwość promowania swojego asortymentu na bazie tego wariantu. Jak to wszystko działa w praktyce? Dzięki temu rozwiązaniu Twoja marka i oferowane przez Ciebie produkty zostaną o wiele szybciej znalezione przez Klientów - zainteresowanych konkretnym asortymentem. Jest to możliwe dzięki stosownym materiałom reklamowym. Będą one zaś wyświetlane w odpowiednich wynikach wyszukiwania zakupów na stronie internetowej Amazon. Co jeszcze warto wiedzieć? Dzięki Sponsored Brands Twoja firma zostanie zaprezentowana nie tylko skutecznie, ale także w nowoczesny sposób. Nie da się zaś ukryć, że odpowiednie emocje także oddziałują na Klientów. Dodatkowo możesz liczyć na atrakcyjne warunki finansowe. W końcu są to reklamy rozliczane według kosztu kliknięcia (czyli CPC). Wobec powyższego będziesz za nie płacić tylko wtedy, kiedy Klient rzeczywiście w nie kliknie.

Jakie są inne warianty do wyboru?

To np. Sponsored Display. Do wyboru są również reklamy dźwiękowe, czy filmowe. Ogólnie Amazon zapewnia wiele opcji. Tylko od Klienta zależy, na co finalnie się zdecyduje. Warto tutaj brać pod uwagę rozmaite zagadnienia. Na pewno kluczowa jest charakterystyka danego wariantu. Poza tym liczy się przekaz. Musisz dopasować reklamy do grupy odbiorców. Warto także zastanowić się nad tym, ile funduszy możesz przeznaczyć na ten cel. Nie powinno się jednak tutaj na siłę szukać oszczędności. W końcu skutecznie przeprowadzona kampania pozwala dobrze zarobić. Warto zatem traktować reklamę jako inwestycję, która powinna się dość szybko zwrócić.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE