Powiatowy Urząd Pracy w Radomsku wprowadził regulamin w sprawie zasad organizacji staży.
Powiatowy Urząd Pracy w Radomsku wprowadził regulamin w sprawie zasad organizacji staży.
Regulamin funkcjonuje od 5 lipca i określa zasady przyznawania staży, a także procedury składania i rozpatrywania wniosków oraz organizacji staży.
- Pracodawca chcący zorganizować staż dla osoby bezrobotnej będzie miał możliwość zapoznania się m.in. z kryteriami branymi pod uwagę przy ocenie wniosków. Jednym z nich będzie wpływ planowanych do wykonania zadań na rozwój kompetencji zawodowych oraz umiejętności praktycznych bezrobotnego. – mówi Andrzej Pawłowski, p.o. dyrektora PUP.
Ważnym kryterium przy wyborze organizatora stażu będzie deklaracja zatrudnienia po zakończeniu stażu, a także dotychczasowa współpraca pracodawcy z Powiatowym Urzędem Pracy – w tym wywiązywanie się z dotychczasowych deklaracji zatrudnienia w ciągu ostatnich dwóch lat poprzedzających złożenie wniosku.
- Jedną ze zmian jaką wprowadza Regulamin jest możliwość uzupełnienia przez pracodawcę braków formalnych w złożonym wniosku w terminie wyznaczonym przez PUP w Radomsku.- dodaje Andrzej Pawłowski.
Pierwszy nabór wniosków o organizację stażu według nowych zasad zostanie ogłoszony w lipcu 2013r.
Z regulaminem można zapoznać się pod artykułem.