Kolejny etap wdrożenia działania znowelizowanej tzw. ustawy śmieciowej rozpoczął się. Miasto ogłosiło przetarg na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Kolejny etap wdrożenia działania znowelizowanej tzw. ustawy śmieciowej rozpoczął się. Miasto ogłosiło przetarg na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Odbieranie odpadów komunalnych obejmuje odbieranie niesegregowanych (zmieszanych) oraz selektywnie zbieranych odpadów komunalnych: szkła, papieru i tektury, opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych i metali, odpadów ulegających biodegradacji, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytych opon. Ponadto przetarg obejmuje organizację i prowadzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gminy.
Ponadto zadaniem firmy, która przetarg wygra, będzie wyposażenie właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (oraz stałe wyposażanie poprzez udostępnienie pojemników do korzystania przez cały okres trwania umowy w przypadku istnienia takiej potrzeby po stronie właściciela nieruchomości) w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej (bez dodatkowej opłaty), w pojemniki na odpady niesegregowane (zmieszane) oraz w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów a także systematyczne dostarczanie worków na odpady selektywnie zbierane (szkło, papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale oraz odpady ulegające biodegradacji).
Termin składania ofert upływa 7 maja.