Pozycjonowanie czy linki sponsorowane? To zależy…

Pozycjonowanie czy linki sponsorowane? To zależy…

Zapoznaj się z krótkim poradnikiem, opracowanym przez specjalistę SEO / SEM.

Stabilna strategia marketingowa w Internecie powinna się opierać na trzech filarach: content marketingu, pozycjonowaniu oraz PPC, czyli płatnej reklamie w Google. O ile wykorzystanie tej pierwszej strategii nie budzi żadnych wątpliwości, o tyle wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy lepiej postawić na pozycjonowanie czy linki sponsorowane.

Nie da się jednoznacznie wskazać faworyta, ponieważ wszystko zależy tutaj od indywidualnej sytuacji marki, dostępnego budżetu oraz celu, jaki chcesz osiągnąć. Sprawdź zatem, kiedy lepszym wyborem będzie pozycjonowanie, a kiedy linki sponsorowane.

W tych sytuacjach zdecydowanie postaw na pozycjonowanie

Pozycjonowanie będzie odpowiednim wyborem dla właścicieli tych marek, którzy:

• mają ograniczony, a pisząc wprost niski budżet na działania marketingowe w Internecie,
• stawiają na długofalowe efekty, chcą umocnić markę i zbudować jej reputację, a nie tylko osiągnąć bieżący wzrost sprzedaży,
• oczekują wieloletniego zwrotu z inwestycji, czyli zależy im na tym, aby działania podjęte dziś przynosiły wymierne skutki także w odległej przyszłości,
• chcą zyskać zaufanie konsumentów poprzez tworzenie eksperckich treści,
• zdają sobie sprawę z tego, że coraz więcej konsumentów nie ufa reklamie, dlatego można do nich dotrzeć wyłącznie poprzez wartościowy przekaz, merytoryczne artykuły, dzielenie się przydatną wiedzą.

Kiedy dobrym wyborem będą linki sponsorowane?

Choć na ten moment może się wydawać, że pozycjonowanie to idealna strategia marketingowa, która zawsze powinna być traktowana priorytetowo, to w rzeczywistości nie brakuje sytuacji, gdy zdecydowanie lepszą opcją dla właściciela marki będzie PPC.

Linki sponsorowane to naturalna propozycja dla firm, które:

• z różnych powodów oczekują natychmiastowych efektów kampanii, przede wszystkim zwiększenia sprzedaży,
• mają naprawdę oryginalny produkt/usługę, którego zareklamowanie w Google będzie stosunkowo łatwe i niedrogie (brak konkurencji umożliwia szybkie zbudowanie zasięgu),
• chcą zareklamować ofertę ograniczoną czasowo, na przykład w związku z Black Friday, poświąteczną wyprzedażą etc.,
• oczekują bardzo precyzyjnego skierowania reklamy do konkretnej grupy docelowej – pod tym względem PPC zdecydowanie dystansuje pozycjonowanie.

Przeanalizuj wszystko to, co przeczytałeś i sam oceń, czy na tym etapie rozwoju marki lepszym wyborem będzie pozycjonowanie czy jednak PPC. Możesz również – do czego zachęcamy – połączyć obie strategie, wspierając je oczywiście content marketingiem.

Artykuł partnera

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE