Pogorszył się stan przepustu pod torami kolejowymi łączący ulice Reymonta i Sierakowskiego. We wtorek w godzinach przedpołudniowych grupa robotników wzmacniała popularny "mostek"... ››
Pogorszył się stan przepustu pod torami kolejowymi łączący ulice Reymonta i Sierakowskiego. We wtorek w godzinach przedpołudniowych grupa robotników wzmacniała popularny "mostek" specjalnymi balami.
W rozmowie z Radomsko24.pl, rzecznik Polskich Linii Kolejowych, Krzysztof Łańcucki mówi: Obecnie prowadzone są prace związane z budową dodatkowych podpór, ponieważ stan techniczny obiektu pogorszył się. Rozmowy z władzami miasta były prowadzone w ubiegły czwartek, a dotyczyły przyszłości tego obiektu. Rozważany był m.in. sposób finansowania jego ewentualnej odbudowy lub przebudowy. Na pewno będą jeszcze prowadzone, ponieważ inwestycja byłaby dość kosztowna. Jej wartość zależałaby od przyjętego wariantu prac.
Jak zauważa rzecznik Łańcucki remont przepustu to wydatek rzędu kilku milionów złotych, w zależności od podjętych prac. Pierwsza wersja remontu zakłada remont tego wiaduktu, pogłębienie przejazdu pod nim. Koszt ok 6 mln złotych. W wersji za 12 mln w grę wchodzi remont całego "mostku". Najwygodniejszą opcją dla PLK jest zasypanie istniejącego od 1918 roku przejazdu.
Czy istnieje jeszcze światełko w tunelu dla przepustu? O tym zadecydują dalsze rozmowy między władzami Radomska i Polskimi Liniami Kolejowymi.