Prawdopodobnie od marca 2016 roku część połączeń ekspresowych łączących Warszawę z Wrocławiem pojedzie zmienioną trasą przez Koluszki, Piotrków Trybunalski i Radomsko.
Prawdopodobnie od marca 2016 roku część połączeń ekspresowych łączących Warszawę z Wrocławiem pojedzie zmienioną trasą przez Koluszki, Piotrków Trybunalski i Radomsko. Pociągi EIP i EIC w kierunku Wrocławia miałyby zniknąć czasowo z Centralnej Magistrali Kolejowej ze względu na planowane prace remontowe.
PKP Intercity potwierdziło portalowi „Rynek Kolejowy” informację o planowanej czasowej zmianie tras połączeń Express InterCity Premium (EIP) i Express InterCity (EIC), które z Warszawy Wschodniej do stacji Wrocław Główny kursują wykorzystując Centralną Magistralę Kolejową. Wraz z wejściem w życie marcowej korekty rozkładu jazdy w 2016 roku, część połączeń ekspresowych łączących wspomniane miasta miałaby nie pojechać przez CMK, a linią kolejową nr 1 przez Koluszki, Piotrków Trybunalski, Radomsko i Częstochowę Osobową. Wszystko ze względu na trwające prace modernizacyjne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe na razie plany. Szczegóły jednak na temat rozkładu 2015/2016 będą znane w połowie września. Więcej w tym miejscu.
Obecnie wszystkie połączenia EIP oraz EIC z Warszawy do Wrocławia kursują linią nr 1 do Grodziska Mazowieckiego, dalej Centralną Magistralą Kolejową. Wytrasowanie połączeń ekspresowych przez Koluszki i Radomsko z zachowaniem obecnych czasów przejazdu będzie możliwe dzięki kończącej się rewitalizacji linii kolejowej Warszawa – Katowice na odcinku Koluszki – Częstochowa za kwotę około 535 mln zł.
źródło: rynek-kolejowy.pl