Od mailingu, przez spoty promocyjne, aż po stoiska targowe firmy. Komunikacja marketingowa musi być

Od mailingu, przez spoty promocyjne, aż po stoiska targowe firmy. Komunikacja marketingowa musi być

Stworzenie spójnego wizerunku oraz silnej marki, budzącej wśród odbiorców skojarzenia zamierzone przez kierownictwo przedsiębiorstwa, stanowi ogromne wyzwanie. To często praca, w której osiągnięcie zamierzonych efektów zajmuje nawet parę lat. Dlatego też wszelkie działania z zakresu komunikacji marketingowej powinny zmierzać w tym samym kierunku – niezależnie czy mówimy o mediach społecznościowych, reklamie w mediach czy promocji na branżowych targach i konferencjach. Każdy krok naprzód w jednym obszarze należy koordynować z pozostałymi.

Jednolity przekaz płynący z wielu różnych źródeł wywołuje w odbiorcach znacznie silniejsze wrażenie

Spójna komunikacja wizerunkowa i reklamowa to wymóg, którego poważne, planujące szeroko zakrojony rozwój firmy zwyczajnie nie mogą zlekceważyć. Aktualnie realia w świecie marketingu wyglądają w ten sposób, że wszystkie działania promocyjne spotykają się z natychmiastową reakcją  odbiorców. Jeśli Ci natrafią na choćby drobne rozbieżności w przekazie, skojarzenia wywoływane przez markę ulegną rozmyciu i nie zakorzenią się w umysłach konsumentów odpowiednio głęboko. Dlaczego zatem akurat stoiska targowe są w tym kontekście tak istotne? Otóż na otwartych dla szerokiej publiczności konferencjach oraz innego typu eventach odwiedza je mnóstwo ludzi. I z reguły zdecydowana większość gości branżowych wydarzeń należy do grupy docelowej – grona tych osób, które najpewniej będą żywo zainteresowane ofertą promujących się podczas targów przedsiębiorstw. Kogo jak kogo, ale własnych klientów trzeba utrzymywać w przekonaniu, że dobrze wydają swoje pieniądze.

Firmowe stoiska targowe budowane na różne eventy muszą być zgodne z wartościami kojarzonymi z marką

Każdy dobrze promowany produkt – albo usługodawca – ma określony zestaw atutów. Specjaliści od marketingu zwykle kładą nacisk na jeden z nich: ten który z czasem staje się znakiem firmowym brandu. Eksperci z firmy Event Logistica, że raz „zawłaszczona” przez markę wartość nie jest dana raz na zawsze. Przy każdej nadarzającej się okazji należy ją eksponować, przypominać odbiorcom że to właśnie „TA” firma zapewnia konkretną jakość, niepowtarzalne wrażenia, błyskawiczną obsługę, niezawodny przez lata sprzęt itd. Tym samym stoiska targowe stają się ważnym nośnikiem przekazu marketingowego, umacniającym określoną pozycję na rynku. Im szybciej w pewnych sytuacjach – głównie zakupów i zaspokajania innych potrzeb – konsumentom przyjdzie do głowy charakterystyczna marka, tym większe prawdopodobieństwo że zdecydują się skorzystać z oferty firmy bezustannie podkreślającej swoje walory.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE