Mogłoby się wydawać, że im bardziej zintensyfikuje się działania marketingowe, tym lepsze powinny być efekty sprzedażowe. Czasami jednak teoria mocno rozmija się z praktyką – masa billboardów, plakatów czy akcji ulicznych może powodować wśród odbiorców przesyt informacjami o firmie. W efekcie konsumenci zaczynają kojarzyć markę z nieprzyjemnym natręctwem, co na pewno nie poprawia jej notowań. Klienci zdecydowanie bardziej wolą sytuacje, kiedy całkowicie z własnej woli zapoznają się z przygotowaną dla nich ofertą.
Firmy zajmujące czołowe pozycje w Google SERP zwiększają swoje obroty dzięki aktywności internautów
W 86% przypadków do transakcji sprzedażowej dochodzi w sytuacji, kiedy osoba kupująca/zamawiająca wcześniej odnalazła wybrany sklep lub punkt usługowy w sieci. Wyszukiwarka Google stała się narzędziem pierwszego wyboru dla konsumentów, którzy poszukują informacji na konkretny temat, ewentualnie od razu buszują po internecie z zamiarem zakupu. Tak wysoki odsetek klientów dokonujących wyboru na podstawie SERP (tzw. naturalne, organiczne wyniki wyszukiwania) sprawia, że pozycjonowanie stron w praktycznie każdej branży skutkuje biznesowym sukcesem. Specjaliści SEO z agencji AFTERWEB tłumaczą, że blisko 95% użytkowników Googlea wchodzi wyłącznie na witryny, które algorytmy umieściły na pierwszej stronie, jako najlepiej odpowiadające na przesłane zapytanie. Prosta zależność: skoro pod ręką są serwisy spełniające oczekiwania odbiorcy, po co potencjalny klient ma zaglądać gdziekolwiek dalej? Nie ma co tracić czasu na przeglądanie witryn ocenionych niżej, zajmujące dalsze miejsca https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Pozycjonowanie stron należy zacząć od wyodrębnienia zestawu najważniejszych dla firmy słów kluczowych
Eksperci podkreślają, że skoro stosunkowo niewielka część firm może zająć wysoce eksponowane miejsce w wyszukiwarce, przedsiębiorcy powinni skupić się na odnalezieniu własnej niszy. Zgodnie ze starą marketingową regułą, według której „lepiej być pierwszym niż lepszym”. W realiach internetu oznacza to mniej więcej tyle, że więcej korzyści przyniesie miejsce w TOP1 Google na dłuższe, nieco mniej popularne hasło, niż pozycja poza pierwszą 10 na frazę mającą wielokrotnie więcej wyszukań. Świetnym przykładem będzie tutaj pozycjonowanie stron w wymiarze lokalnym, na zapytania odnoszące się do określonej miejscowości. Jeżeli jakieś przedsiębiorstwo z województwa łódzkiego działa tylko w tym regionie, powinno w kampaniach e-marketigowych stosownie wyeksponować właśnie Łódź. Brak miejscowości w treści witryny sprawi, że zobaczą ją osoby z innych miast – a przecież Warszawa, Gdynia czy Wrocław znajdują się daleko poza targetem firmy https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/warszawa/