Nie będzie remontu przejazdu pod torami?

Jak się okazuje, przebudowa przejazdu pod torami przy ul. Sierakowskiego nie może być finansowana ze środków budżetu miasta.

Jak się okazuje, przebudowa przejazdu pod torami przy ul. Sierakowskiego  nie może być finansowana ze środków budżetu miasta.

 

Podczas poniedziałkowego spotkania w UM zapoznano dziennikarzy lokalnych mediów  z opinią RIO (Regionalnej Izby Obrachunkowej) w Łodzi w sprawie realizacji zadania pn. „Przebudowa wiaduktu żelbetowego w km 189 588 linii nr 1 Warszawa-Katowice, nad łącznikiem ulic Sierakowskiego i Reymonta w Radomsku”.

 

Według RIO, zgodnie z prawem, koszty remontu wiaduktu nie mogą być pokryte ze środków jednostki samorządu terytorialnego. Władze miasta rozmawiały wcześniej na ten temat z radnymi.


Aby sfinalizować porozumienie między Miastem Radomsko a spółką PKP PLK o wspólnej inwestycji, miasto wystąpiło do RIO o udzielenie wyjaśnienia co do zakresu stosowania przepisów o finansach publicznych oraz wskazania sposobu udziału finansowego Miasta w inwestycji obejmującej linie kolejowe o znaczeniu państwowym.

W odpowiedzi Regionalna Izba Obrachunkowa poinformowała, że na mocy ustawy o transporcie kolejowym to budżet państwa jest źródłem finansowania takich zadań. Art. 4.1 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego wskazuje: „zadania w zakresie budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony infrastruktury kolejowej oraz zarządzania nią finansowane są ze środków zarządcy infrastruktury kolejowej”. Z ustępu drugiego tego artykułu wynika jedynie możliwość finansowania lub dofinansowania przez ministra właściwego do spraw transportu.

Z uwagi na wagę inwestycji i układ infrastruktury miasta, władze Radomska podjęły kroki w celu uzyskania rozwiązania zgodnego z obowiązującymi przepisami.

Więcej o:
przejazd pod torami ul. sierakowskiego tory kolejowe
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE