Można składać wnioski o wypłatę dodatku węglowego

Można składać wnioski o wypłatę dodatku węglowego Fot. pixabay.com

Od 17 sierpnia można składać wnioski o wypłatę dodatku węglowego. W Radomsku wnioski przyjmuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

Dodatek przysługiwał będzie gospodarstwom domowym, dla których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe – zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.

W zaproponowanym rozwiązaniu nie ma kryteriów dochodowych, a dodatek będzie przysługiwał również gospodarstwom, które już zakupiły węgiel. Warunkiem otrzymania dodatku będzie wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Wnioski o dodatek węglowy – podobnie jak w przypadku dodatku osłonowego, będzie można składać do gminny. Jego wzór będzie jednolity dla całej Polski.

Wnioski o wypłatę dodatku węglowego będzie można składać do 30 listopada 2022 r.

Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?
• Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
• Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
• Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
• Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy - wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
• Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
• Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł.

Wnioski o dodatek węglowy można składać elektronicznie za pomocą platformy ePUAP oraz w wersji papierowej w kancelarii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Kościuszki 10 w Radomsku. (Budynek D - parter – okienko przy wejściu).

Wnioski w wersji papierowej będą do pobrania także MOPS budynek A, w urzędzie miasta na parterze oraz dla osób posiadających mieszkania w zarządzie TBS w siedzibie spółki w miejscu wydawania zaświadczeń zarządcy o sposobie ogrzewania. W miejscach tych będą także dostępne wzory pomocne w prawidłowym wypełnieniu wniosku.

Więcej o:
wniosek węgiel dodatek mops radomsko mops

Załączniki

wniosek_o_dodatek_weglowy.pdf

Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE