W Starostwie Powiatowym w Radomsku podsumowano badanie, które na celu miało poznanie opinii klientów.
Badanie poziomu satysfakcji klientów prowadzone było w listopadzie ubiegłego roku. W anonimowych ankietach osoby, które w tym czasie odwiedziły starostwo, mogły ocenić pracę urzędu i zatrudnionych w nim pracowników. Odpowiadały na 9 pytań dotyczących oceny warunków lokalowych, dostępu do informacji, uprzejmości i kulturę obsługi klienta, wiedzy i kompetencji pracowników urzędu, czasu oczekiwania na przyjęcie przez urzędnika, pomocy w wypełnianiu dokumentów, terminowości załatwiania sprawy, ogólnego funkcjonowania urzędu (skala ocen od 1 do 5).
Łącznie wpłynęło 97 ankiet (w formie elektronicznej 26 i w formie papierowej 71). Ze statystyki wynika, że chętniej z tej formy oceny korzystały kobiety (60 proc. Ankiet), niż mężczyźni (40 proc.), a około 60 proc. respondentów mieści i się w przedziale wiekowym 26 – 45 lat. Różnice w liczbie odpowiedzi wynikają z faktu, że niektórzy autorzy ankiet pomijali niektóre pytania.
Ankietowani wysoko ocenili: warunki lokalowe starostwa (74 proc. ocen zadowolony i b. zadowolony), dostęp do informacji formularzy i ich czytelność (85 proc. zadowolonych i b. zadowolonych), uprzejmość i kulturę obsługi klienta (82 proc. zadowolonych i b. zadowolonych), uzyskanie pełnej informacji na temat załatwianej sprawy (80 proc. zadowolonych i b. zadowolonych), wiedzy i kompetencji pracowników (82 proc. zadowolonych i b. zadowolonych), czasu oczekiwania na przyjęcie przez urzędnika (81 proc. zadowolonych i b. zadowolonych), pomocy w wypełnianiu dokumentów (83 proc. zadowolonych i b. zadowolonych), terminowości załatwiania sprawy (84 proc. zadowolonych i b. zadowolonych), ogólne funkcjonowanie urzędu (b. zadowolonych i b. zadowolonych).
Co warto zauważyć — w stosunku do poprzednich ankiet z 2014 r. poprawiła się ocena dot. uprzejmości i kultury obsługi klienta.
Krytyczne uwagi dotyczyły głównie zbyt krótkiego czasu pracy kasy, w której dokonuje się opłat koniecznych przy rejestracji aut, a także problemów z dodzwonieniem się do urzędu.
- Z analizy raportu przedstawiającego wyniki badania satysfakcji klientów Starostwa Powiatowego w Radomsku wynika, że osoby odwiedzające urząd wysoko oceniają jego pracę. W odpowiedziach na dziewięć zadanych pytań ponad 80 proc. ankietowanych wyraziło swą satysfakcję z pracy starostwa, twierdząc, że są zadowoleni i bardzo zadowoleni. Ocena wystawiona przez klientów dowodzi, że procedury wdrażane w naszym urzędzie we wszystkich obszarach jego funkcjonowania wpłynęły na jakość świadczonych usług oraz na stałe podnoszenie kompetencji pracowników – mówi Andrzej Plutecki, starosta powiatu.
info: Starostwo Powiatowe