Na dziesięć telefonów odbieranych każdego dnia w Biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Radomsku są też takie, które dotyczą problemów związanych z wykupionymi wakacjami. Co zrobić gdy rezygnujemy z wyjazdu i jak odzyskać pieniądze?
- Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych jest możliwe, by starać się o zwrot wpłaconych pieniędzy. Można odstąpić od umowy w sytuacji wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. W takim przypadku można jednak żądać tylko zwrotu zapłaconej kwoty, nie możemy ubiegać się o dodatkowe odszkodowanie – wyjaśnia Michał Sewerynek, powiatowy rzecznik konsumentów w powiecie radomszczańskim.
Wymarzony urlop wymaga przygotowań. Bez względu czy wybieramy się na krajowe wczasy czy zagraniczną wycieczkę, powinniśmy być świadomi swoich praw.
- Umowa z biurem podróży powinna być zawarta na piśmie. Dokładnie należy zapoznać się z warunkami umowy i co oferuje nam hotel. Nie należy kierować się tylko ogólnymi informacjami – przestrzega Michał Sewerynek, gość portalu Radomsko24.pl.
Cała rozmowa z Michałem Sewerynkiem w poniedziałek 27 czerwca o godzinie 19.45.