LEGO® Rebuild The World - jaka siła tkwi w budowaniu z klocków?

LEGO® Rebuild The World - jaka siła tkwi w budowaniu z klocków?

Kiedy kilka lat temu ruszyła kampania LEGO® Rebuild The World, mówiono, że jest to największy taki projekt od 30. lat. Pomimo upływu czasu wciąż jest o niej głośno! Pokazuje siłę kreatywności, która może zmienić świat.

Rebuild The World - co to jest?

Rebuild The World to kampania LEGO, która pokazuje, że problemy są tylko wyzwaniami. Odpowiednia doza kreatywności potrafi przezwyciężyć każdy z nich. Główną rolę w niej oczywiście odgrywają klocki, będące sposobem na zmianę świata. Kampania składa się m.in. z zabawnych historyjek. Ich bohaterowie wykorzystują klocki LEGO, aby pozbyć się przeszkód, które stawia przed nimi los. Mają one jednak znacznie głębszy przekaz. Pokazują, że siła tkwi w wyobraźni, którą można doskonale ćwiczyć z wykorzystaniem klocków.

Rebuild The World to sposób na życie

Marka LEGO w swojej kampanii Rebuild The World chce nie tylko zachęcić do układania klocków. Jego głównym celem jest przede wszystkim zmiana postrzegania świata. W wielu życiowych sytuacjach może okazać się, że wystarczy jedynie odrobina kreatywności i optymizmu, aby zbudować lepszą wersję rzeczywistości. Aby to jednak było możliwe, konieczne jest eksperymentowanie, a tym samym ponoszenie porażek. Marka LEGO udowadnia, że są one normalnym elementem rozwoju, którego nie należy się wstydzić. To właśnie dzięki nim możliwe jest tworzenie nieoczywistych rozwiązań, na które jeszcze nikt nie wpadł, dlatego warto wychodzić poza schemat i pozbyć się uprzedzeń, które ograniczają wyobraźnię.

Rebuild The World - siła tkwi w kreatywności

Kampania Rebuild The World koncentruje się na przekazywaniu wyższych wartości na podstawie obrazu, który ma szansę dotrzeć do każdego. Przykładem może być chociażby film przedstawiający historię rycerza. Podejmuje on próbę przeprawy przez rzekę, ponieważ chce zobaczyć przyjaznego niedźwiedzia. Nie jest to jednak takie proste, jak mogłoby się wydawać. Na szczęście na pomoc przychodzą im mieszkańcy pobliskiego miasta. Razem łączą oni swoje umiejętności, talenty i kreatywność, aby rycerz w końcu mógł zobaczyć swojego przyjaciela. W końcu wspólnymi siłami rozbudowują trasę przy wykorzystaniu klocków LEGO, a cała historia kończy się happy endem.

LEGO® System in Play - wykorzystaj każdy klocek

Kampania LEGO podkreśla także rolę System in Play. Chodzi o założenie, według którego każdy klocek LEGO pasuje do siebie. Nie ma znaczenia to, czy został on wyprodukowany w przeszłości, czy wyjdzie z linii produkcyjnej dopiero za kilka lat. Dzięki temu można je wykorzystywać na wiele sposobów i budować wszystko to, co tylko podpowie wyobraźnia. To dodatkowa wartość, która przetrwa wraz z klockami przez kolejne lata. Pozwoli rozwijać kreatywność zarówno dziś, jak i jutro.

Rebuild The World - kampania nie tylko dla dzieci

Mogłoby się wydawać, że kampania Rebuild The World jest skierowana tylko do dzieci. Nic bardziej mylnego! Choć rzeczywiście większość przekazu dociera głównie do maluchów, to jej zadaniem jest udowodnić, że każdy człowiek - nawet dorosły - ma w sobie wewnętrzne dziecko. Obowiązkiem pełnoletnich osób jest dostrzeżenie go i zaopiekowanie się nim. Pielęgnowanie takich cech jak dziecięca wyobraźnia, kreatywność i niczym nieposkromiona chęć odkrywania ma kluczowe znaczenie także w dorosłym życiu. Determinuje sukces i radość z codziennych czynności, dlatego tak ważne jest to, aby dorośli o nich nie zapominali. To zdanie zdecydowanie ułatwi zabawa klockami LEGO, które skutecznie potrafią odciągnąć od trosk. Także dla pełnoletnich osób zostało stworzonych wiele zestawów, m.in. tych inspirowanych uniwersum Harry'ego PotteraTM, Marvela, Star WarsTM czy DisneyTM.

Girls are Ready, czyli cześć kampanii Rebuild The World

Kampania Rebuild The World dotyka także ważnych problemów społecznych. Z badań przeprowadzonych przez markę LEGO wynika, że palącą potrzebą współczesnego świata jest równouprawnienie. Niestety przeważająca część dzieci - niezależnie od płci - uważa, że niektóre role są przeznaczone tylko i wyłącznie dla jednej płci. Marka LEGO chce pokazać, że klockami może bawić się każdy. Zarówno chłopcy, jak i dziewczynki są stworzone do tego, aby projektować, tworzyć i kreować nową rzeczywistość. Właśnie dlatego w ramach Rebuild The World powstała kampania Girls are Ready, której celem jest udowodnienie, że dziewczynki są gotowe praktycznie na wszystko, a płeć nie ogranicza sprawczości. Marka LEGO ma nadzieję, że dzięki temu przekazowi każde dziecko osiągnie swój prawdziwy potencjał twórczy.

Nowa odsłona Rebuild The World

We wrześniu tego roku rusza nowa odsłona kampanii Rebuild The World. Już teraz jest promowana hasłem: "Każde dziecko ma to w sercu. Coś, co może zmienić zwykłe w niezwykłe. Rozwiać nudę i przeciętność. To coś już niedługo zostanie ujawnione przez dziecko w Twojej okolicy." Wszystko wskazuje na to, że marka LEGO po raz kolejny zaskoczy.

Kampania Rebuild The World pokazuje, że LEGO to nie tylko zwykłe klocki, ale także sposób na rozwój wyobraźni i kreatywności. Udowadnia, że każdy może zmienić świat niezależnie od wieku, płci czy pochodzenia.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE