Urząd Miasta Radomska ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Regionalnego im. S. Sankowskiego
Urząd Miasta Radomska ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Regionalnego im. S. Sankowskiego.
Na początku grudnia rozwiązano stosunek pracy z ówczesnym dyrektorem Krzysztofem Zygmą (pisaliśmy na ten temat tutaj).
We wtorek 30 grudnia ukazało się ogłoszenie w związku z konkursem na kandydata na stanowisko dyrektora muzeum. Przyszły dyrektor ma zajmować to stanowisko przez 5 lat.
Oto wymagania obowiązkowe:
1. obywatelstwo polskie;
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3. niekaralność;
4. wykształcenie wyższe magisterskie;
5. minimum 5 letni staż pracy w instytucjach związanych z działalnością kulturalną lub co najmniej 3 - letnie doświadczenie w prowadzeniu projektów kulturalnych;
6. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym;
7. pisemne przedstawienie koncepcji programowej, organizacyjnej i finansowej zarządzania Muzeum z uwzględnieniem warunków organizacyjno – finansowych instytucji;
8. dobra znajomość aktów prawnych regulujących prowadzenie instytucji kultury i finansów publicznych;
9. terminowe złożenie pełnego kompletu wymaganych dokumentów.
Wymagania dodatkowe:
1. preferowane studia magisterskie lub studia podyplomowe z zakresu: historii; historii sztuki, etnografii, muzeologii, kulturoznawstwa lub zarządzania instytucjami kultury;
2. znajomość działalności podstawowej Muzeum;
3. umiejętność kierowania zespołem;
4. doświadczenie w opracowywaniu i realizacji projektów finansowych ze źródeł pozabudżetowych.
Składane oferty muszą zawierać:
- pisemne zgłoszenie do konkursu z motywacją kandydowania;
- życiorys lub własnoręcznie podpisane CV (z numerem telefonu kontaktowego, z adresem e-mailowym);
- kwestionariusz osobowy;
- kopia dokumentów potwierdzających pożądane wykształcenie;
- dokumenty potwierdzające staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu) lub doświadczenie w prowadzeniu projektów kulturalnych, dopuszcza się kserokopie;
- aktualne zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na stanowisku kierowniczym;
- pisemne opracowanie koncepcji programowej, organizacyjnej i finansowej zarządzania Muzeum z uwzględnieniem warunków organizacyjno – finansowych instytucji (max. 10 stron);
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub kserokopia dowodu osobistego;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo umyślne oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne i skarbowe;
- oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem zajmowania stanowisk kierowniczych oraz stanowisk związanych z dysponowaniem środkami publicznymi oraz aktualnie nie toczy się przeciwko niemu postępowanie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych;
- oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002.101.926 ze zm. ) na potrzeby postępowania konkursowego;
- spis wszystkich składanych w ofercie dokumentów.
Dokumentami dodatkowymi mogą być:
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane dodatkowo umiejętności i kwalifikacje;
- kserokopie posiadanych opinii i rekomendacji.
Dokumenty należy dostarczyć do 2 lutego 2015 roku, a przewidywany termin rozstrzygnięcia to 28 lutego.
Wszelkie informacje na temat konkursu można uzyskać w urzędzie miasta (Wydział Kultury i Promocji), a także w siedzibie muzeum.
Nie wiadomo czy dotychczasowy dyrektor Krzysztof Zygma weźmie udział w konkursie. Ciekawostką jest jednak, że na Facebooku powstała strona, której autorzy domagają się przywrócenia Zygmy na to stanowisko.