W czwartek, 25 stycznia w Powiatowym Urzędzie Pracy w Radomsku odbyło się kolejne z cyklu spotkań promujących zawód policjanta. Przedstawiciele radomszczańskiej komendy policji przybliżyli ścieżkę rekrutacji oraz specyfikę służby.
Zainteresowani służbą w szeregach policji mieli okazję spotkać się z funkcjonariuszami, którzy szczegółowo omówili proces rekrutacji oraz wymagania wobec przyszłych kandydatów. Otrzymali także informację o zarobkach w policji i różnego rodzaju benefitach jakie otrzymuje policjant. Każdy mógł zadać także pytanie dotyczące służby.
- W zeszłym roku było dziewięć takich spotkań. Dziś pierwsze w tym roku, takie spotkanie. My jako policjanci omawiamy każdy etap rekrutacji, podpowiadamy jak przygotować się do egzaminów – mówi Dariusz Kaczmarek, oficer prasowy KPP w Radomsku.
Czego oczekuje się od kandydatów: polskiego obywatelstwa, nieposzlakowanej opinii, minimum średniego wykształcenia, uregulowanego stosunku do służby wojskowej, pełni praw publicznych, umiejętności zdyscyplinowania, niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo bądź przestępstwo skarbowe, rękojmi zachowania tajemnicy służbowej ujętej w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Rekrutacja do policji trwa przez cały rok. Szczegółów można dowiedzieć się w Komendzie Powiatowej Policji w Radomsku przy ul. Piłsudskiego 56, tam można osobiście spotkać się z pracownikiem kadr lub wyznaczonym funkcjonariuszem i dopytać proces doboru do służby. Potrzebne informacje można uzyskać również telefonicznie pod numerem 47 8464 219, po czym umówić się na spotkanie już w jednostce.