Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
Kasa biletowa na dworcu PKP w Radomsku oficjalnie otwarta - Radomsko24.pl

Kasa biletowa na dworcu PKP w Radomsku oficjalnie otwarta

Fot. Wojciech Bojdo

Mimo, iż podróżni już od 1 kwietnia 2023 r. mogą korzystać z kasy biletowej na dworcu PKP w Radomsku, jej oficjalne uruchomienie nastąpiło 7 kwietnia.

W wydarzeniu uczestniczyła Emilia Kotkowska – zastępca dyrektora spółki „Polregio” oddział w Łodzi, poseł Anna Milczanowska, starosta Beata Pokora oraz przedstawicielka Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi. Obecny był również prezydent Radomska – Jarosław Ferenc oraz przewodniczący Rady Miejskiej – Tadeusz Kubak.

Emilia Kotkowska przypomniała, że kasa biletowa na dworcu PKP w Radomsku została zamknięta w 2021 r. Od tego czasu, podróżni mogli kupować bilety przez Internet lub za pomocą znajdującego się na dworcu biletomatu, a także bezpośrednio u obsługi pociągu, bez ponoszenia dodatkowych opłat.

- Kasa biletowa jest kosztochłonnym kanałem sprzedaży. Niemniej jednak, dzięki staraniom poseł Anny Milczanowskiej oraz władz Radomska podjęto prace mające na celu przywrócenie obsługi podróżnych w kasie biletowej. Spółka „Polregio” jest zawsze otwarta na potrzeby mieszkańców, a Miasto Radomsko aktywnie włączyło się w uruchomienie kasy – mówiła Emilia Kotkowska.

W lutym 2023 r. spółka „Polregio” podpisała porozumienie z Urzędem Miasta, w ramach którego magistrat współfinansuje funkcjonowanie kasy. Jest ona prowadzona przez agenta, wyłonionego w drodze przetargu.

- Pierwotnie myśleliśmy o tym, żeby kasa funkcjonowała przez kilka godzin tygodniowo. Dzięki rozmowom ze spółką „Polregio” udało nam się wynegocjować, że Miasto Radomsko dołoży do funkcjonowania kasy, która będzie funkcjonować przez kilkanaście godzin dziennie, siedem dni w tygodniu. Dokładamy 35 procent, czyli ok. 78 tys. rocznie. Taką kwotę będziemy przekazywać, aby mieszkańcom Radomska i powiatu radomszczańskiego podnieść jakość korzystania z usług PKP, szczególnie osobom starszym, które są wykluczone cyfrowo i nie są w stanie zakupić biletu elektronicznie. Umowę podpisaliśmy na 3 lata, wiec mamy pewność, że przez trzy lata kasa będzie w Radomsku funkcjonować – poinformował Jarosław Ferenc, prezydent Radomska.

- Do mojego biura zgłaszało się wiele osób, które prosiły o uruchomienie kasy. Otrzymywałam również petycje w tej sprawie. W Radomsku jest wiele szkół i dojeżdżającej młodzieży, która kupuje bilety miesięczne. Teraz jest to możliwe, na miejscu, w kasie biletowej – dodała poseł Anna Milczanowska.

Od chwili ponownego uruchomienia kasy, sprzedano ponad 500 biletów.

---

Z kasy można korzystać od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.10 do 19.10, w sobotę od 7.00 do 18.10 oraz w niedzielę od godziny 8.00 do 19.10. Sprzedawane są w niej wszystkie rodzaje biletów na pociągi wszystkich przewoźników kolejowych (na trasach krajowych).

Zasubskrybuj nasz kanał na You Tube, żeby nie przegapić nowych relacji wideo!

Więcej o:
radomsko pkp dworzec pkp radomsko kasa biletowa otwarcie kasy biletowej
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE