Jak zmieniły się nawyki konsumentów w trakcie pandemii?

Jak zmieniły się nawyki konsumentów w trakcie pandemii?

Rozprzestrzeniający się od 17 listopada 2019 roku koronawirus SARS–CoV-2 wymusił na organizacjach rządowych wprowadzenie restrykcji, który wpłynęły na sposób funkcjonowania konsumentów, jednostek publicznych oraz firm prywatnych. Pandemia przyczyniła się również do przeobrażenia standardowych metod zakupów i wykorzystywanych sposobów realizacji transakcji.

Płatności

Instytucje finansowe zdecydowały się zwiększyć limit środków możliwych do wykorzystania w ramach operacji zbliżeniowych. Bezgotówkowe formy płatności zmniejszały ryzyko zakażania koronawirusem. Metody te wykorzystywano w obrębie internetowych platform sprzedażowych oraz sklepów stacjonarnych. Osoby stosujące tradycyjne metody finalizacji transakcji mogły przekonać się, jakie korzyści płyną z wykorzystania nowoczesnych opcji zakupów, wśród których warto wskazać operacje z wykorzystaniem aplikacji mobilnych – https://www.przelewy24.pl/metody-platnosci/platnosci-mobilne.

Zakupy online

Restrykcje wprowadzone przez rząd spowodowały ograniczenia działalności sklepów stacjonarnych. Przedsiębiorcy zostali zmuszeni do rozszerzenia usług dostępnych w obrębie platform sprzedażowych. Zakupy online stanowiły wygodne rozwiązanie dla klientów oraz handlowców. Polacy mogli zdobyć niezbędne towary bez wychodzenia z domu. Konsumenci korzystali z usług sklepów, oferujących produkty spożywcze, ubrania itd. Wielu e-handlowców zdecydowało się na wprowadzenie nowoczesnych metod płatności dostępnych na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl/.

Dowóz jedzenia z restauracji

Niebezpieczeństwo zarażenia koronawirusem wpłynęło na sposób funkcjonowania jednostek gastronomicznych. Właściciele restauracji musieli wprowadzić dla swoich klientów usługę dowożenia jedzenia pod wskazany adres. Popularność zyskały aplikacje mobilne, za pośrednictwem których użytkownicy mogli zamówić ulubione potrawy. Polacy chętnie korzystali ze strony Pyszne.pl i platformy Uber Eats. Wzrosła również liczba restauracji, współpracujących z wyżej opisanymi usługodawcami.

Epidemia koronawirusa stanowiła duże wyzwanie dla organizacji publicznych oraz prywatnych przedsiębiorców. Przeobrażenie nawyków konsumenckich miało jednak pozytywne strony. Klienci mogli bowiem zapoznać się z nowoczesnymi rozwiązaniami dostępnymi dla użytkowników platform internetowych.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

KOMENTARZE

PRZECZYTAJ JESZCZE