Interaktywne Dni Otwarte w PSP nr 4 w Radomsku

Interaktywne Dni Otwarte w PSP nr 4 w Radomsku Fot. PSP nr 4

W dniach 13 i 15 lutego w PSP nr 4 w Radomsku odbyły się Dni Otwarte, w których uczestniczyły radomszczańskie przedszkolaki oraz ich rodzice.

13 lutego pod opieką wychowawców oraz ósmoklasistów dzieci zwiedziły szkołę, zobaczyły, jak wyglądają sale lekcyjne i lekcje w klasach 1-3, a w szkolnej stołówce zjadły małe co nieco.

W tym dniu odbyły się też specjalnie dla nich przygotowane przez nauczyciela muzyki Marzennę Musiał warsztaty muzyczne, które rozpoczęły się tańcem z piosenką „Muzyczny krok” z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. Potem dzieciaki poznały zabawę ruchową „Idzie pająk”, uczącą reagowania na sygnały muzyczne.

Przedszkolaki uczyły się słuchania muzyki z pomocą muzogramu - malowały paluszkiem znaki narysowane na papierze zgodnie ze słuchaną melodią.Ćwiczenie takie służy do umuzykalniania dzieci i kształci sprawność manualną, rozwija koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się zabawa z gestodźwiękami i kolorowymi kartkami, na których maluszki wystukiwały akompaniamet do utworu muzycznego.

Na koniec dzieci wykonały instrumentację walca J. Straussa z udziałem instrumentów perkusyjnych. Powstała prawdziwa orkiestra dziecięca. Miło było widzieć uśmiechy, radość i zadowolenie na twarzach naszych małych przedszkolnych gości.

W dużej sali gimnastycznej maluchy uczestniczyły w grach i zabawach sportowych prowadzonych przez nauczycieli w-f Joannę Jagielską i Radosława Bajona. W sali informatycznej miały okazję spróbować swoich sił na komputerach, pokonując m.in  zabawne labirynty.

W pracowni „Laboratorium Przyszłości” uczniowie klasy 8, uczestniczący w zajęciach z CMI zaprezentowali roboty edukacyjne, mBot, mBot2 i mBotRanger oraz Lego Spike - Prime.

Przedszkolaki brały udział w konstruowaniu i modyfikowaniu robotów, doświadczając radości tworzenia. Poznali różne konstrukcje robotów i moduły elektroniczne. Następnie został zaprezentowany program do tworzenia projektów w 3D, który pozwala rozwinąć umiejętności logicznego myślenia i projektowania.

Kolejno zaprezentowano skaner 3D, który precyzyjnie analizuje badany obiekt, a następnie uzyskuje dane na temat jego kształtu. W ten sposób możliwe jest stworzenie dokładnego trójwymiarowego modelu cyfrowego, a następnie wydrukowanie go na drukarce 3D.

Młodzi odkrywcy odwiedzili również nasze małe atelier fotograficzne, gdzie mogli z bliska zapoznać się z profesjonalnym wyposażeniem fotograficznym oraz gadżetami wykorzystywanymi do robienia zdjęć. W pracowni fotograficznej znajduje się również dywan SmartFloor – czyli interaktywna podłoga, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem.

Bo nasza szkoła to Reymontówka, gdzie pełno wiedzy ma każda główka. Władysław Reymont naszym patronem! Wiecie - filmowaliśmy ją kiedyś dronem. I było zdjęcie na urodziny, to zdjęcie naszej szkolnej rodziny. Bo nasza szkoła urodziny miała, 100 lat skończyła - niech żyje cała!

Takimi słowami przywitali trzecioklasiści przybyłych na popołudniowe spotkanie rodziców i dzieci zainteresowanych nasza placówką. Trzecioklasiści zaśpiewali, zatańczyli grozika, a nawet pochwalili się, jak dobrze mówią po hiszpańsku. Wisienką na torcie był minikoncert Magdy Tkacz z kl. 5b na skrzypcach.

Po przedstawieniu, według autorskiego scenariusza Joanny Gąćkowskiej, wszyscy mogli zwiedzić szkołę, porozmawiać z nauczycielami oraz panią dyrektor.

Dzieci mogły zagrać na interaktywnej podłodze, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie na greenscreenie, pobawić się robotami i multimedialną tablicą oraz zasiąść przy komputerze w pracowni informatycznej. Na parterze natomiast przespacerowali się, sprawdzając, gdzie jest gabinet pielęgniarki, pedagoga, biblioteka, stołówka, szatnia, a przede wszystkim świetlica, w której dzieci mogły pobaraszkować i pobawić się bezpiecznymi klockami.

Mamy nadzieję, że szkoła spodobała się i dzieciom, i rodzicom - i spotkamy się we wrześniu na rozpoczęciu nowego roku.

Info PSP nr 4 w Radomsku

Więcej o:
psp 4 dni otwarte psp nr 4 radomsko reymontówka na bugaju
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE