Tworzenie od podstaw clipu utrzymanego w stylu hip-hop przez polskich i niemieckich uczniów było tematem projektu realizowanego w Elektronikschule Tettnang.
Grupa 16 uczniów i uczennic z Elektryka gościła przez tydzień w partnerskiej szkole Elektronikschule Tettnang. Był to wyjątkowo pracowity i aktywny czas spędzony na integracji z niemieckimi rówieśnikami, wspólnej pracy projektowej, poznawaniu realiów szkoły w Niemczech jak i malowniczych okolic Jeziora Bodeńskiego. Zasadniczym celem spotkania młodzieży było przygotowanie w polsko-niemieckich grupach clipu hip- hopowego.
Uczestnicy prezentowali swoje upodobania muzyczne, szukali inspiracji, zapisywali pomysły i dzielili się zadaniami. Efektem pracy każdej grupy był storyboard według którego już w czerwcu podczas rewizyty w Radomsku uczniowie nagrają clipy hip- hop.
Podczas pobytu w partnerskiej szkole polscy uczniowie mieli okazję uczestniczyć w kilku lekcjach i zajęciach praktycznych. Programowanie Arduino, nauka sterowania robotami przemysłowymi, zajęcia warsztatowe „Syrena Kojaka” czy poznawanie tajników AI to tematyka interesująca zarówno polskich, jak i niemieckich uczniów z obu technicznych szkół.
Po zajęciach uczniowie mieli czas na poznanie portowego Friedrichhafen, wędrówkę ścieżką w koronach drzew Skywalk Allgäu i podziwianie panoramy Jeziora Bodeńskiego ze szczytu Pfänder górującego nad austriacką Bregencją. Kolejnych wrażeń dostarczył dzień spędzony w uniwersyteckim Ulm, mieście urodzenia Alberta Einsteina.
- Wyjazd do Niemiec był nie tylko niesamowitą okazją do poznania nowej kultury i nawiązania międzynarodowych znajomości, ale także mile spędzonym czasem z przyjaciółmi. Kluczem dobrej zabawy i nauki okazali się zaangażowani opiekunowie, również ci z niemieckiej szkoły. Co zaskoczyło mnie najbardziej, to różnorodność niemieckiego systemu edukacyjnego oraz możliwości, jakie oferuje szkoła – podsumowuje jedna z uczennic Michalina Urban.
Projekt mógł zostać zrealizowany dzięki dofinansowaniu Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.