Uczniowie Zespołu Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Radomsku brali udział w projekcie badawczo - edukacyjnym pt. „Granie na Ekranie”, którego celem było zdobycie wiedzy na temat używania gier cyfrowych przez młodzież oraz edukacja w zakresie odpowiedzialnego grania.
W ramach badań ilościowych uczniowie szkoły wypełniali anonimowe kwestionariusz online. Jego wyniki posłużyły do opracowania szkolnego programu profilaktycznego dotyczącego e-uzależnień, czyli oddziaływań zmierzających do ograniczenia takich zjawisk jak: uzależnienie od telefonu komórkowego, portali społecznościowych czy gier online. W szkole została przeprowadzona kampania edukacyjna z użyciem szkolnych ekranów informacyjnych, na których umieszczono wiadomości i porady dotyczące korzyści i negatywnych skutków nadużywania gier cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość.
Opracowano również rekomendacje dla rodziców, uczniów oraz nauczycieli w zakresie odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych, w tym grania w gry cyfrowe.
W obecnej rzeczywistości, w dobie obostrzeń sanitarnych, doświadczeniach minionego i możliwości wprowadzenia kolejnego lockdown’u, temat gier jest szczególnie ważny. Młodzież spędza dużo czasu w sieci: szkoła, nauka i rozrywka. Ważna jest więc wiedza na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów sieci oraz wsparcie uczniów w zdrowym rozwoju w świecie nowych technologii.
Projekt realizowany był przez Fundację LOTTO im. Haliny Konopackiej, organizatora akcji oraz Fundację „Dbam o Mój Z@sięg”, partnera głównego. Projekt otrzymał rekomendację Ministerstwa Edukacji Narodowej.